הסגר על בני ברק

צה"ל: נפריד את החולים, אבל לא נפנה בכוח

דובר צה"ל ערך תדרוך לכתבים החרדים בנוגע לסגר שהוטל על העיר בני ברק, הבהיר את יחסי הכוחות בין צה"ל לעירייה והסביר על הגדוד המיוחד שיסייע אזרחית לתושבי העיר (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הסגר על העיר בני ברק: גורמים בצה"ל הסבירו היום (שישי) בשיחה עם כלי תקשורת חרדים כי "צה"ל קיבל אחריות על הסיוע האזרחי לבני ברק. אנחנו לא עושים סגר ולא לוקחים אנשים בכוח. המשטרה, תפקידה לאכוף. אנחנו כאן כדי לסייע".

הוא הסביר כי "ההובלה של פיקוד העורף, ובתוך בני ברק הכניסו את אוגדה 98, שקיבלה אחריות על העיר מהמובן שלנו - בהקשר של הסיוע האזרחי והצלת חיים".

לדברי הגורם, "זה אוגדה מאוד רצינית של כוח אדם איכותי שייתן מענה לכל הצרכים. החיילים בתפקוד שונה מהתפקוד הרגיל שלהם - הם לא באים כדי להילחם".

"בכוונה לא הבאנו מילואים כדי שלא להכביד על המשק. החיילים יהיו ממוגנים לפי הנחיות משרד הבריאות וחיל הרפואה של צה"ל".

לא רק בבני ברק. מתברר כי צה"ל מסייע לרשויות רבות ברחבי הארץ, "גם ברשויות חרדיות נוספות. אבל האירוע הבולט זה בבני ברק".

שר הביטחון: "אנחנו נשמור על תושבי בני ברק" (צילום: טל עוז, משרד הביטחון)

הוא פירט על היעדים שלהם בימים הקרובים. "יחד עם מד"א אנחנו רוצים לעלות בצורה מאסיבית, ולשלש את מספר הבדיקות היומיות בעיר, כדי למפות את התושבים ולהפריד בין החולים לבריאים".

למרות ההפרדה בין החולים לבריאים, הוא הדגיש: "אנחנו לא מפנים אף אחד בכוח - אבל אנחנו מפרידים את אוכלוסיית הסיכון - אבל לא בכוח. תהיה הסברה".

"את מאמץ ההסברה מנהלת העירייה ואנחנו מסייעים להם. בנוסף, יש לנו מוקדי פניות לסייע לתושבים. נקים מוקד מיוחד למגזר החרדי".

אנחנו מסייעים בצורה פרקטית. לתת אוכל ותרופות לאוכלוסיה בסיכון. אנחנו מנסים להצליח חיים כמה שאפשר. האירוע התחיל מאתמול, והתהליך המשמעותי יתחיל במוצ"ש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר