מגיפת הקורונה בישראל

מספר הנפטרים עלה ל-44 • חמישה מהם מאותו בית אבות

מספר חולי הקורונה בישראל טיפס ועומד על 7,851 - מתוכם 108 שמונשמים ומצבם קשה • במהלך השבת, עלה מספר המתים ל-44 • מניין הקורבנות בבית האבות 'משען' בב"ש עלה לחמישה (בארץ)

הלווית חולה קורונה בישראל. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בישראל ולפי העדכון האחרון של משרד הבריאות, מספר החולים עומד על 7,851. מתוכם, 108 חולים שורדמים ומונשמים.

בנוסף, יש 126 חולים שמצבם מוגדר קשה ועוד 165 שמצבם מוגדר בינוני. מספר המתים מנגיף הקורונה, טיפס ועומד על 43 מתים.

במוצ"ש, מתה אישה נוספת מהנגיף הקטלני. המרכז הרפואי שמיר אסף הרופא הודיע על פטירתה של חולת קורונה בת 88 שהתקבלה למרכז הרפואי בתחילת השבוע לאחר שנמצאה חיובית לנגיף .

החולה סבלה ממחלות רקע ונפטרה אחר הצהריים עקב סיבוכי הנגיף, עדכנו בדוברות בית החולים. "אנו משתתפים בצער המשפחה ושולחים את תנחומינו".

5 מתוך המתים, הם מתוך בית האבות משען בבאר שבע. בנה של אחד מהם, נליה קרבץ בת ה-88, שעבדה כרופאה, תקף בחריפות: "מחדל".

"בשנים האחרונות היא הייתה במחלקה הסיעודית במשען. בשבוע שעבר העבירו אותה לדיור מוגן ביפו, היא הייתה שם יום אחד ומצבה הידרדר. היא פונתה לאיכילוב והיום הודיעו לנו שהיא נפטרה. לא שאלו אותנו לגבי ההעברה, היא נדבקה ב'משען'".

בחדשות 12 ציטטו אותו אומר כי "לא ניתן היה ליצור קשר עם 'משען' ורק בהמשך הודיעו לנו שמעבירים אותה לדיור המוגן ביפן. אמרו לנו שאין אופציה אחרת, נפרדנו ממנה בטלפון, השמענו לה את הנכדים ואמרנו לה שאנחנו אוהבים אותה".

"במשך כל התקופה הזאת היינו באפלה", שיתף הבן. "אף אחד לא דיבר איתנו ואמא לא ידעה דבר. אף אחד לא הודיע לנו, זה היה טירוף. בשלב מסוים העבירו אותה לדיור המוגן אבל גם שם לא היה עם מי לדבר. אף אחד לא עדכן אותנו, אפילו לא הודיעו לנו שהיא פונתה לאיכילוב".

קרובי המשפחות של הנפטרים בבית האבות "משען" בבאר שבע מתכוונים להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית נגד הנהלת החברה ונגד משרד הבריאות. התביעה, שמובילים עורכי הדין חיה ודוד מנע, כוללת קרובי משפחה של אחד הנפטרים וקרובים של נפטרים נוספים צפויות להצטרף.

מרשת "משען" נמסר בתגובה: "הצוות הרפואי של משען מבצע במדויק את הנחיות משרד הבריאות. אנשי המשרד הם שמחליטים מתי ואילו בדיקות לבצע, את מי לבודד, ואת מי להעביר למוסד אחר ואת מי לאשפז. מראשית המשבר קרא מנכ"ל משען להרחיב את הבדיקות לכלל הדיירים אולם משרד הבריאות, לצערנו, השתהה בקבלת ההחלטה וביישומה".

"אנו חווים כעת את התוצאות של העניין. בנוסף קראנו למשרד הביטחון לסייע בטיפול בדיירים מאחר וחלק ארי של הצוות במקום נידבק ובודד. אנו מקווים שצה"ל יתגבר את הצוות הסיעודי בשבוע הבא. אנו דורשים ממשרד הבריאות ומשרד הביטחון לקחת אחריות על גורלם של האוכלוסייה המבוגרת הנמצאת בבתי הדיור המוגן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר