צבי גילה בסינגל חדש: "פתחי לי"

הזמר והיוצר צבי גילה בסינגל חדש - "פתחי לי" שיר חדש שכתב בשל המצב. גילה כתב והלחין בעצמו כשהוא חובר למלאכת העיבוד המוזיקלי למפיק המוערך ראובן חיון (סינגלים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: נחמיה בועז)

הזמר והיוצר צבי גילה כתב והקליט את שירו החדש "פתחי לי", העוסק בתקופה המורכבת שמעסיקה את מדינת ישראל בפרט ואת העולם בכלל, בתוך יומיים בלבד. על רקע ההגבלות של משרד הבריאות, גילה לא היה יכול להקליט את עצמו באולפן הקלטות רגיל, ולכן מצא את עצמו מקליט את השירה בתוך הרכב שלו, בשעות הלילה באמצע אתר בנייה, מאה מטר מהבית. "בשתיים בלילה מצאתי את עצמי יושב באוטו ושר לוואטסאפ, כשאני מקווה שאני לא מעיר את השכנים", מספר גילה "סיטואציה מוזרה, אבל מה לא מוזר בימים האלה?".

השיר נכתב ביום שלישי האחרון בלילה, כשעל הפקתו הופקד ראובן חיון שהקליט כבר ברביעי בבוקר באולפן שלו את כל הכלים, מנגן עליהם בעצמו. השירה של צבי הוקלטה כאמור, בווטסאפ ביום רביעי בלילה.

השיר החדש מתייחס לתקופה ועוסק בקושי שבהגבלות: "בני, אל תביט אל תוך ערפל", נכתב, "יש כוכב מנצנץ רק בליל". בשיר ישנה גם התייחסות לתקופת הפסח שאנו מציינים השנה בצורה מיוחדת: "וכשבחוץ הרוח סוער וצריך את הדלת לסגור, בתוך נפשך הדלק את הנר, חפש ותמצא את הדרור".

הפזמון, בן חמש מילים, לקוח משיר השירים: "קול דודי דופק פתחי לי". "הדוד דופק, ויש הרבה סימנים שונים במיוחד בתקופה הזו לאותן דפיקות", מסביר גילה, "לא כולם נעימים, ולא את כולם אנחנו תמיד מבינים, אבל ברור לי שמה שקורה כאן זה חלק מהדפיקות של הדוד, שקורא לנו: פתחי לי".

גילה, בן 37, אב לשישה מהישוב מגרון תמיד חלם לעסוק במוזיקה עד שהחליט לפני כשנה להקליט אלבום עם חומרים שכתב בעצמו. זהו שירו החדש, לאחר שאלבום הבכורה שלו יצא לפני מספר חודשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר