התכנית המלאה

הרב נויגרשל: כך נחגוג את 'ליל הסדר' לבד - אבל בשמחה

בראיון מיוחד בתכניתו של הרב בנימין פישר, מסביר הרב מרדכי נויגרשל כיצד לעשות את ליל הסדר בצורה מצומצמת בבית, ואף לבד - אך מתוך שמחה והעברת החוויה לאישה ולילדים • צפו (חדשות)

(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

הרב מרדכי נויגרשל, התארח בתכנית מיוחדת באולפן 'כיכר השבת' עם הרב בנימין פישר, להסביר לציבור על ההתנהלות בליל הסדר, אותו נערוך השנה לבד בבית בשל נגיף הקורונה.

הרב פישר: ליל הסדר תש"פ, אינו כמו ליל הסדר בשנים הקודמות, איך אפשר בליל הסדר שכזה לשמור על רוממות הרוח, מה נשתנה ליל הסדר השנה?

הרב נויגרשל: "מהבחינה המהותית לא השתנה כלום, משום שאני מאמין שזאת התורה לא תהא מוחלפת, והתורה ציוותה עלינו מצוות שאותם אנו מצווים לשמור בכל מצב ובכל תנאי, גם במצבים כאלה".

"מה שכן השנה נחגוג כולנו בצורה מצומצמת, רק עם בני המשפחה ונוכל באמת לחשוב מה היה בשנים עברו ברחבי אירופה השדודה והמדממת, כיצד גם אז ניסו לקיים את מצוות אכילת מצה וארבע כוסות".

• היום ישנם כמעט בכל בית אנשים מבוגרים שמתקשים להכיל את העובדה שהם יצטרכו לחגוג את ליל הסדר לבד, מה שאולי יגרום לאנשים להגיע בהיחבא, מבלי שמישהו יראה, ולהגיד ה' יעזור?

"מה שברור הוא, שהיום כולם מבינים שאסור להזיק ולסכן את האחר, ולכן אם אדם חושב לעשות כך - שידע שהוא מסכן את ההורים שלו, ואת יתר המבוגרים".

"ולעצם שאלתך, האנשים המבוגרים, או אנשים מבוגרים שאיבדו זה מכבר את בני או בנות זוגם, יש להקפיד שבני המשפחה ידברו איתם בימים אלו על ליל הסדר, לספק להם תכנים לליל הסדר על מנת להקל עליהם את העניין".

הרב נויגרשל המשיך והסביר: "אנחנו צריכים להתבונן במה שיש, ולשמוח באתגר שיש לנו השנה, אתגר שתביא אותנו להרגשה עילאית, ובזאת אנו נבחן".

"אנחנו הולכים לראות את עצמינו השבוע כאילו יצאנו ממצרים, ואת זה אפשר לעשות גם במסגרת מצומצמת, ללא המשפחה המורחבת".

"וכשאתה יושב לבד בבית עם רעייתך, זאת הזדמנות מיוחדת של אנשים בוגרים לעשות ליל סדר משמעותי מאד, ואם יש לך כמה ילדים קטנים, זאת הזדמנות מצויינת לחגוג את ליל הסדר בצורה שהילדים יזכרו זאת במשך כל שנותיהם".

לסיום אמר הרב פישר, "אני קורא לכולם לקדש את ההורים, לקדש את סבתא וסבתא ולתת להם להיות לבד, ובעזרת ה' נזכה בשנים הבאות לחגוג את חג הפסח בצוותא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר