צפו בדיון

ההסבר של דרעי: זה מה שגרם לחולים חרדים רבים

אלוף רוני נומה, המפקד על מבצע 'קרן לייזר' בבני ברק, ושר הפנים אריה דרעי, ה'פרויקטור' לטיפול בקורונה במגזרים, חשפו בדיון בכנסת את המצב בציבור החרדי - ואת התכניות לגביו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
השר דרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

המצור על בני ברק הגיע היום (ראשון) לכנסת: אלוף (במיל.) רוני נומה, שמונה לנהל את המשבר מטעם משרד הביטחון, חשף בפני חברי הוועדה את שורת הצעדים הבאים על מנת לבלום את השתוללות הקורונה בעיר, ושר הפנים אריה דרעי, ה'פרויקטור' לנושא הקורונה במגזרים, טען כי התחלואה בשכונות החרדיות בירושלים גבוהה משל בני ברק.

בדבריו הביע נומה סירוב לאשר הידוק נוסף של הסגר, בשכונות ובין הבניינים, כפי שביקשו חלק מחברי הכנסת. "אנחנו מנסים לתת פתרון, להסתכל שבועיים-שלושה קדימה ולהבין מול אלו אתגרים הולכים להתמודד".

"משפחות גדולות נכנסות לבידוד, נשאיר אותם בבניינים שלהם. ביקשנו את פיקוד העורף לעבות, להתבסס על האזרחים ולשנע עשרות אלפי מנות ביממה אחת, פנימה, אל תוך הבתים".

הדיון ב'וועדת הקורונה' (צילום: ערוץ כנסת)

נומה הוסיף: "צריכים להביא אספקה מהמכולות אל מרכזי המזון, ואנחנו מייצרים אספקה דרך קישור של פיקוד העורף למי שלא יכול הגיע למכולת. נייצר רשת של אזרחים מתנדבים וחיילים, שיהיו תחליף למשלוחים".

"היום נתחיל עם 10 אלף מנות", פירט מפקד המבצע שזכה לכינוי 'קרן לייזר', "ועד יום שלישי נהיה עם 30 אלף. זה הרעיון. זאת השיטה שאנחנו בונים. היות ואנחנו לא מצליחים לבדוק את כולם, נכניס את האנשים לבידוד בבתים שלהם וניקח אחריות".

שר הפנים אריה דרעי השתתף אף הוא בדיון ב'וועדת הקורונה', באמצעות ווידאו, ואמר: "אני מאמין שתוך יום נוכל להביא סחורה לבני ברק. שיעור ההדבקה הגבוה בעיר, נובע קודם כל בגלל חיי הקהילה הצפופים. בפורים עוד הייתה מותרת התכנסות של 500 איש יחד, אחר כך זה קרה בבתי הכנסת - כשעוד היה מותר להגיע. שני הדברים הללו - זה סיפור ההדבקה".

דרעי גם התייחס לגידול בשיעור החולים בירושלים: "זו היא עיר גדולה מאוד. יחסית לגודל האוכלוסייה, רוב החולים הם מהשכונות החרדיות. אם עוברים משכונה לשכונה, בחלק מהשכונות החרדיות יש מספר חולים ביחס לאוכלוסייה - גדול יותר מבני ברק. זה נתון שאנחנו צריכים להתמודד איתו. אנחנו פותחים עוד מלון בירושלים לאוכלוסייה החרדית, ואני חייב לומר לכם: אתמול התקיים דיון עם ראש הממשלה כדי לראות אם צריך לעשות מגבלות כניסה ויציאה בערים החרדיות וגם בטבריה, אשקלון ואור יהודה, וגם בשכונות בירושלים. לא הגענו לסיכומים. עושים עבודת מטה, ואחר הצהריים נדון מה לעשות בזה".

"בינתיים", המשיך דרעי, "במזרח ירושלים אני מקווה שאנחנו לא הולכים עם עיניים סגורות. אין משם דיווחים על אחוזים גבוהים של תחלואה, כמו בכל המגזר הערבי בארץ, יכול להיות שבגלל שאין שם בדיקות. אבל הקורונה זה לא רק בדיקות - יש גם חולים קשים. צאו מנקודת הנחה שאם היו חולים קשים, היינו יודעים מזה. אנחנו עושים בדיקות. אין חולים קשים במגזר הערבי ובמזרח ירושלים. יכול להיות שזה יתפרץ, אני לא יודע".

דרעי ציין כי הציבור החרדי בעיר חש את ההסתה בכלי התקשורת נגדו, ואמר בזעם: "נאמר עליהם שהם 'מרעילי הבארות'... והמדביקים במדינת ישראל, שאינם מקבלים את מרות המדינה".

ח"כ יעקב אשר, לשעבר ראש עיריית בני ברק, הדגיש בדיון את חשיבות ההסברה הייחודית לאורח החיים החרדי ובפרט בעיר זו."יש שיתוף פעולה של בתי הרבנים והעירייה עם משטרת מרחב דן וכוחות הביטחון, אבל צריך לזכור שהציבור החרדי לא נחשף לאותם מראות שאחרים ראו. לקח הרבה זמן להפנים שהעסק רציני. תהליך ההסברה הוא ייחודי, בגלל דרך החיים של הציבור החרדי, שאין לו כלי תקשורת ומדיה שהוא יכול לצפות ולדעת און ליין מה קורה כל הזמן".

יעקב אשר בדיון, היום (צילום: ערוץ כנסת)

"ועם כל זה, אני אומר לכם גם כאיש ציבור חרדי ותושב בני ברק, הציבור ממושמע. בשבת האחרונה לא היה אף אחד שהסתובב בעיר. אנשים נשארו בבתים והתפללו במרפסות, כי הציבור הזה אמון על 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' ונדרשת הסברה מתאימה בשבילו".

"יש הרבה מתנדבים בבני ברק, ולכן צריך לדעת איך לתכלל את זה לטובת הטיפול במשבר", הוסיף חבר הכנסת הבני-ברקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר