השפלה, בגלל הנגיף

עדות קשה: "היחס לחרדים כמצורעים, כמעט והרג את בני"

התחלואה הגוברת בקורונה בציבור החרדי, הובילה להתייחסות רפואית רשלנית ומסוכנת לנער חרדי - כך טוען אביו, שמתאר ל'כיכר השבת' כיצד חיי בנו בכל זאת ניצלו בנס, ממש ברגע האחרון (אקטואלי)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אמבולנס המגיע מבני ברק ל'שיבא' (צילום: Flash90)

התפשטות הקורונה בישובים החרדים מביאה בימים האחרונים לגל של תלונות מצד חרדים, על יחס משפיל בבתי החולים; לידי 'כיכר השבת' הגיעה עדות מזעזעת, מאב לנער בן 15, שחווה השפלה שכזו.

לפני מספר שנים עבר הילד ניתוח בקע ('קילה'), ומאז לא סבל מכאבים מיוחדים - עד ליום שני האחרון, אז המצב השתנה והחלו אצלו כאבי בטן קשים.

בעקבות כך שלח אותו רופא משפחה, עם הפנייה, לבית החולים שיבא, מחשש לאַפֶּנְדִּיצִיטִיס, וכאן הוא נפגש בסיוט: עם הגעתו של הנער עם אביו למיון, הדביקה עליו אחת הפקידות מדבקה ועליה הכיתוב 'חשד לקורונה', למרות שלא זה היה הענין הרפואי איתו.

לאחר כמה שעות של המתנה, עבר הנער בדיקת קורונה, בסיומה הוא שוחרר מבית החולים, אלא שלטענת האב הרופא שחתם על שחרורו לא בדק כלל את בטנו של ילדו, ואף לא שאל על כך.

ההמשך מקומם לא פחות: הילד עזב את בית החולים, ובדרכו לביתו התברר כי הכאבים גוברים. בשל כך הוא נסע משם ל'טרם', שם הפנו אותו שוב למיון, והפעם הוא נסע לבית חולים בילינסון, שם הוכנס לניתוח אַפֶּנְדִּיצִיטִיס, אושפז לאחר מכן וקיבל אנטיביוטיקה לוריד. "חייך ניצלו, ברגע האחרון", אמרו לו הרופאים במקום.

פרופ' רהב מ'שיבא' מודה: מתייחסים לדתיים כמסוכנים. ארכיון (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

בשיחה ל'כיכר השבת' טוען האב: "היחס כלפינו היה אנטישמי. מיד הדביקו על הבן שלי מדבקה שהוא חולה קורונה, למרות שלא היו שום תסמינים לקורונה. מעבר לזה, אם הרופא היה רואה שמדובר בילד שעבר ניתוח קילה, הוא היה מבין שיש סיכוי רב מאוד לאפנדיציטיס, אבל רק קורונה עניינה אותם".

"היחס כלפי החרדים, כמו מצורעים, בגלל התפשטות נגיף הקורונה במגזר, כמעט והובילה למותו של בני", מסיים אבי הנער בזעזוע עמוק.

מבית החולים שיבא נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "מדובר במטופל עם היסטוריה רפואית כירורגית. המטופל נבדק על ידיד רופא בכיר. לאור מצבו הכללי הטוב ותוצאות הבדיקות שנערכו לו, הוחלט לשחררו".

"אנו שמחים שהמטופל פעל על פי ההנחיות שניתנו לו בעת שחרורו ופנה לעזרה רפואית, בשל ההחמרה שחש במצבו", הוסיפו ב'שיבא'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר