העסקן התרגש:

"הרבי סירב לשוחח עם הנשיא, ושלח לי מכתב"

הרב יעקב גלויברמן, התרגש לשמוע כי הרבי מליובאוויטש סירב לשוחח עם נשיא ארה"ב ביום הולדתו, י"א ניסן, וחשף מכתב שקיבל מהרבי ביום זה: "גרם לי להתרגשות גדולה" (אנשים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
הרב יעקב גלויברמן עם הרבי מליובאוויטש (צילום ארכיון: ר' לוי יצחק פריידין ע"ה)

לרגל יום הולדתו של הרבי מליובאויטש זצ"ל שחל היום (ראשון) י"א בניסן, חושף העסקן החב"די הרב יעקב גלויברמן ל'כיכר השבת' מכתב מיוחד ששלח לו הרבי לרגל חג הפסח בשנת תשמ"א.

מה שייחודי במכתב, הוא שהרבי שלח אותו ביום הולדתו - למרות שסירב ביום זה לשוחח עם נשיא ארצות הברית דאז, רונלד רייגן.

במכתב כתב הרבי מליובאויטש לעסקן החב"די כך: "לקראת חג המצות, זמן חירותנו, הבא עלינו ועל כל ישראל לטובה, הנני בזה להביע ברכתי לחג כשר ושמח ולחירות אמתית, חירות מדאגות בגשם ומדאגות ברוח - בכל דבר המעכב עבודת ה' בשמחה ובטוב לבב ולהמשיך מחירות ושמחה זו בימי כל השנה כולה".

"בפרט שעבודת השם, כמצווה עלינו בתורתנו תורת חיים, הרי היא בכל עניני האדם ובמשך כל היום וכל הלילה, וכמו שנאמר בכל דרכיך דעהו.בברכת החג מנחם מנדל שניאורסון".

בשיחה עם 'כיכר השבת' מספר הרב יעקב גלויברמן על מאחורי הקלעים של המכתב המדובר: "החלטתי לפרסם את זה היום, לאחר שלאחרונה נודע לי דבר מעניין מאוד - באותו יום ההולדת בשנת תשמ"א נשיא ארצות הברית לשעבר רונלד רייגן ביקש לשוחח עם הרבי ולברך אותו".

"אך הרבי השיב בשלילה שהוא אינו יכול לדבר מאחר ויום הולדת זה יום קדוש ומיוחד והוא מודה לו על הברכות", מספר הרב גלויברמן.

בהתרגשות ציין כי "למרות זאת שהרבי היה עסוק ברוחניות ובתפילות ביום הולדתו - הוא שיגר אלי מכתב מיוחד לרגל חג הפסח. דבר שגרם לי להתרגשות גדולה".

נתניהו אצל הרבי (צילום: מתוך הטוויטר של בנימין נתניהו)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר