ארגוני הסיוע במצב חירום

פאנל מטפלים וראשי ארגונים: "דוקא היום חשוב להיות עירניים"

מצוקות משפחתיות המסתתרות מאחורי קירות הבידוד וההסגר, לא יפתרו מאליהם, להיפך השבר עלול להעמיק ולעיתים גם להחמיר • פאנל מומחים עם נורות האזהרה בחירום (קורונה)

פאנל המומחים באולפן כיכר (צילום: אולפן)

לפני שלושה שבועות השתנה לכולנו העולם. שגרת החיים הופרה, הלימודים הופסקו, הדאגה חלחלה. כולנו נקראנו להכנס לבתים ולהמנע מיציאות.

אבל מה עם האנשים שחיי היום יום שלהם גם ככה מלאים בהתמודדויות מורכבות?

אולפן כיכר מארח פאנל מטפלים וראשי ארגונים שנושאים בימים אלו בנטל ועובדים סביב השעון לתת כתף חמה ולסייע לכל פונה.

בפאנל התארחו דבי גרוס מנהלת ת.ה.ל- מרכז הסיוע לנשים וילדים דתיים, פייני סוקניק-מנכלית באשר תלכי-ללווי משפחות במצבי פרידה וגירושין, צביקי פליישמן - מייסד "לא תשתוק" ועו"ד צילית יעקבסון, יו"ר בת מלך.

כשהבית לא בריא והדברים מוסתרים מאחורי דלת סגורה, זה עלול להיות הרסני. אצל משפחות אחרות שמתמודדות כבר בזמנים רגילים עם קשיים משפחתיים וחוסר יציבות, תקופת המשבר עלולה לגרום להתפרצות ולהתנהגויות לא נורמטיביות - ועוד מאחורי הדלתות הסגורות.

בזמן שהמשפחות עוברות משברים עצומים אלו, הגופים שאמורים לפקח, לסייע ולעזור לאנשים החלשים, אינם יכולים לתפקד כרגיל. חלקם הוצאו לחל"ת, חלקם לא מצליחים ליצור קשר עם אותם אנשים או ילדים בסיכון. חלקם עסוקים כעת בהתמודדות החירום הלאומית עם משבר הקורונה ותשומת הלב הציבורית והמקצועית סוטה למקומות אחרים.

כולם מדווחים כעת על עליה משמעותית בפניות הממתינות למענה והצרכים מרובים. כל הארגונים נערכו בצורה מהירה להתמודדות חירום בימי הקורונה.

יחד עם הפעילות המקצועית שלנו, אנו פונים אליכם, לגלות ערבות הדדית ואחריות. בזמן שמנגנוני הסיוע הרשמיים מתקשים להתמודד בגלל עומס ענייני ה"חירום", אתם אמורים להטות כתף.

קחו אחריות ושימו לב למתרחש סביבכם

זו החובה והאחריות שלנו. "כל המציל נפש אחת מישראל, כאילו קיים עולם מלא" - זו לא סתם אמרה, זו יכולה להיות מציאות החיים של אנשים סביבכם. אל תעמדו מנגד.

לפניות לארגונים, הכנסו לכאן >>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר