לא 'מפיצי קורונה"

ראש הממשלה: "מגנה בתוקף הסתה פרועה נגד החרדים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מפרסם גינוי תקיף למסע ההסתה נגד הציבור החרדי - המתחולל בכלי התקשורת וברשתות החברתיות - בו מואשמים החרדים בהפצת נגיף הקורונה ברחבי ישראל (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו וחרדים. ארכיון (באדיבות המצלם)

"אני מגנה בתוקף את ההסתה הפרועה נגד הציבור החרדי" - כך נכתב בהודעה שפרסמה היום (ראשון) לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות הניסון להכתים את כלל החרדים בישראל כמפיצי מגפת הקורונה.

נתניהו הדגיש, כי הציבור החרדי "הפנים את הסכנה ואת הוראות משרד הבריאות", והוסיף: "מגפת הקורונה לא מבדילה בין חרדים לחילונים, בין ערבים ליהודים. גם אנחנו לא".

"המלחמה הזאת היא של כולנו. יחד ננצח אותה. אני מחזק אתכם" הוסיף ראש הממשלה בהתייחסות ישירה לחרדים.

שר התקשורת, דוד אמסלם הצטרף אף הוא לגינויים במכתב ששלח ליו"ר הרשות השנייה בו אמר, כי "האמירות שלה נגד המגזר החרדי, תוך כדי התלהמות מיותרת ומקוממת, ובהכללה גסה כלפי כ-20% מתושבי מדינת ישראל, שהם למעלה ממיליון וחצי מאזרחי המדינה, היו בלתי ראויות ויש לגנות אותן על הסף".

"לא יעלה על הדעת שכתב, מכל ערוץ תקשורת כזה או אחר, ינצל את הפלטפורמה שהוא משדר בה כדי להתנגח בציבור כזה או אחר, במונולוג שלא נקטע כשתי דקות תמימות, ויאשים אותו כמגזר ובהכללה גסה ולא נכונה בעליל באי-ציות "הרבנים והעסקנים", חוסר שיתף פעולה "מסרבים לציית לחוקי המדינה", בפלגנות ואלימות "הפגנות בר-אילן וצווי גיוס."
אני מבקש ומצפה ממך להתערב בנושא ולהעמיד את מנהלי חברת 'החדשות' על חומרתם הרבה של הדברים", כתב השר אמסלם שציין כי הוא ממתין לעדכון בהקדם על הטיפול ב"מקרה המצער והמביש".

גם ראש עיריית ירושלים לשעבר, ח״כ ניר ברקת גינה את ההסתה כנגד החרדים, "אני רואה את ההסתה והשנאה כלפי המגזר החרדי ומזדעזע. עלינו להימנע מהכללות והכפשות, אסור לנו להעמיד את אחינו בקו האש. מול האתגרים שעברנו כאומה לאורך ההיסטוריה, סוד קיומנו תמיד היו האחדות והערבות ההדדית. בשעת משבר זו עלינו למצוא את כוחנו באחדותנו, ולא להיכנע לאלו שמנסים לסכסך בינינו".

כזכור, מוקדם יותר היום אמר נשיא המדינה ראובן ריבלין, כי "אסור גם להכליל ציבור שלם שרובו ככולו מקפיד על הוראות משרד הבריאות בימים מורכבים אלה של ערב פסח, וחג הפסח".

"ביום הזה אני רוצה לצעוק צעקה גדולה כנגד הקולות שאני שומע נגד הציבור החרדי", הוסיף ריבלין, בפגישה שקיים עם רבה של ירושלים הראש"ל הגרש"מ עמאר. "אנשים אחים אנחנו והערבות ההדדית היא נר לרגלנו".

דבריו של ריבלין (צילום: בית הנשיא)

הנשיא הדגיש: "אסור להאשים ציבור זה או אחר בהאשמות שווא על הפצת מחלות, ובוודאי שאין לפגוע בציבור שלם בגלל מעשים רעים של יחידים המתרחשים בכל חברה".

כזכור, בימים האחרונים הרשתות החברתיות וחלק מכלי התקשורת מלאים בהכללות גסות והשמצת החרדים, על רקע הבנתם המאוחרת את סכנת נגיף הקורונה וההחלטה להכריז על העיר בני ברק כ'אזור מוגבל'.

לשיא הגיעו הדברים, בהשתלחותה חסרת הרסן של מגישת 'חדשות 12' רינה מצליח, שערכה קישור מופרך לאירועים מן העבר, תוך חיבור בין שולי הציבור החרדי לרובו המכריע.

התבטאויותיה אלו אך הובילו ליוזמה המונית המבקשת מ'חדשות 12' להפסיק את העסקתה של מצליח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר