מגיפת ה'קורונה'

הרמטכ"ל דורש: תנו לצה"ל לנהל את המשבר

הרמטכ"ל כוכבי פנה במכתב סודי לנתניהו ובנט, בו הוא מבקש: העבירו לידי צה"ל את האחריות להתמודד עם מגיפת הקורונה. במכתבו, הוא מונה 8 נושאים שבהם יש צורך לתת לצה"ל להוביל (חדשות)

הרמטכ"ל בביקורו בבני ברק, אמש (צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל אביב כוכבי שיגר בשבוע שעבר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון נפתלי בנט, ובו ביקש להעביר לידי לצה"ל את האחריות להתמודדות עם משבר הקורונה, כך חושף הבוקר (שני) יואב לימור, הפרשן הצבאי של 'ישראל היום'.

לפי הדיווח, מכתבו של הרמטכ"ל נשלח בתפוצה מינימלית, ותוכנו היה ידוע רק למספר מצומצם מאוד של אנשים. זאת, בין היתר, משום שכוכבי מבקש להימנע מלהיתפס כמי שמתערב בעימות הפוליטי בין נתניהו ובנט, ובוויכוח על העברת ניהול המשבר ממשרד הבריאות למשרד הביטחון.

הסיוע של צה"ל בבני ברק (צילום: דובר צה"ל)

כוכבי מונה במכתבו 8 נושאים שבהם, לדעתו, יש צורך להעביר מיידית את האחריות המלאה לצה"ל. בין היתר, הוא כותב, צריך צה"ל להיות אחראי לביצוע הבדיקות במטרה להגיע להיקף בדיקות גדול בהרבה מכפי שמתבצע כיום.

הרמטכ"ל סבור עוד כי צה"ל צריך להסתייע ביכולותיו כדי לרכז את כל סוגיית המידע שנצבר בנושא הקורונה, כדי לאפשר את מיצויו המיטבי. כאמור, הרמטכ"ל מונה סוגיות נוספות שבהן יש לצה"ל יתרון מובהק שאמור להעניק לו את ההובלה.

את מכתבו חותם הרמטכ"ל בכך שצה"ל מוכן מיידית לקבל עליו את האחריות המלאה לטיפול במגיפה. בצה"ל נערכים לאפשרות הזאת מאז פרוץ המשבר, ובצמרת הצבא יש תמימות דעים כי מדובר במהלך מתבקש, שאמור היה להתבצע כבר לפני כמה שבועות.

עם זאת, הרמטכ"ל נמנע עד כה מהבעת דעה נחרצת בנושא כדי שלא להיקלע לשדה הקרב הפוליטי, ותחת זאת התרכז צה"ל במילוי המשימות שהוטלו עליו ובהצעות תכופות לקבל על עצמו משימות נוספות בשלל תחומים.

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "צה"ל מקיים שיח שוטף עם הדרג המדיני לאורך המשבר, מתוך תפיסה של אחריות מרחיבה, ככל הניתן. לא נתייחס לתוכן הנושאים בשיח הנ״ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר