נלחמים ב'קורונה'

"סגר" על 8 ערים ו-15 שכונות בירושלים; הצעדים החדשים

אלעד, מודיעין עילית, ביתר עילית, בית שמש, טבריה, אשקלון, אור יהודה ומגדל העמק - אלו הערים עליהן יוטל "סגר נושם" לצד 15 שכונות בירושלים; בנוסף, הסגר על בני ברק יוארך ב-4 ימים (בארץ)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשעות הצהריים (שני) תתכנס ועדת השרים לאישור הצעדים החדשים למלחמה בנגיף ה'קורונה', בהם הכרזת "אזור מוגבל" על שמונה ערים נוספות - מלבד בני ברק, ו-15 שכונות בירושלים, למשך שבעה ימים.

לפי הדיווח ב-ynet, מדובר ב"סגר נושם", שיהיה פחות הדוק מהסגר שהוטל על העיר בני ברק. הצעדים החדשים הוצגו הלילה בפני שרי הממשלה שהתכנסו לדיון טלפוני. בנוסף, הסגר על העיר בני ברק, שמראש הוחלט שיימשך שבעה ימים, יוארך בארבעה ימים נוספים.

לקראת ליל הסדר תוגבר האכיפה בכבישי ישראל כך שהמשטרה תמנע מאנשים לצאת מבתיהם בכדי לחגוג את החג עם בני משפחותיהם, במעין "סגר כללי" בכל הארץ.

היישובים החדשים שיוכרזו כ"אזור מוגבל" הם:

  1. אלעד
  2. מודיעין עילית
  3. ביתר עילית
  4. בית שמש
  5. טבריה
  6. אשקלון
  7. אור יהודה
  8. מגדל העמק

והשכונות בירושלים:

  1. הר נוף
  2. בית וגן
  3. רמות
  4. רמת שלמה
  5. סנהדריה
  6. שמואל הנביא
  7. בית ישראל
  8. הבוכרים
  9. מאה שערים
  10. גאולה
  11. זכרון משה
  12. מקור ברוך
  13. גבעת שאול
  14. קריית משה
  15. גבעת מרדכי

בירושלים, כך לפי הדיווח ב-ynet, השכונות הבעייתיות יחולקו לשמונה מרחבים, כדי לצמצם את התנועה למינימום הנדרש, כך שכל תושב יוכל להסתובב רק במרחב שלו ולא יוכל לצאת ולערוך שניות במרחב אחר.

בצל הסגר: ילדי בני ברק חגגו יום הולדת מהמרפסות (באדיבות המצלם)

בעקבות הביקורת החרדית הנוקבת כלפי הנציגים החרדים בממשלה, על הסגר שהוטל על בני ברק, התרעמו, כך לפי הדיווח ב-ynet" שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי במהלך הישיבה על כך שרק ריכוזים חרדיים מוכרזים כ"אזורים מוגבלים".

לאחר ההכרזה על "אזור מוגבל", המשטרה תבדוק את הנכנסים לערים ופיקוד העורף יסייע בתחומה הרפואה והאספקה.

משרד הפנים הקים מספר חמ"לים ביישובים החרדיים ויקים שלושה חמ"לים ביישובים ערבים, בניסיון לשלוט בהתפשטות הנגיף. גם בעיריית ירושלים הקים ראש העיר משה ליאון חמ"ל לבקשת שר הפנים דרעי.

ראש העיר ליאון, התנגד להטלת סגר על שכונות בעיר ואמר כי "סגר בשכונות הציבור החרדי, אינו הפתרון. בציבור החרדי, משפחות ברוכות ילדים, שחלקן גרות בצפיפות, דבר המקשה עליהן לבודד את החולים".

ב-ynet דווח כי רק כ-20 חולי קורונה מבני ברק הסכימו אתמול (ראשון) להתפנות מבתיהם, זאת בצל כך שמספר החולים בעיר הגיע ל-1,192. הסירוב של יתר החולים להתפנות מסכן הן את משפחתם הגרעינית, העלולה להידבק גם כן בנגיף והן את הסובבים אותם.

התושבים החרדים שנדרשים להתפנות נתקלים בבעיות רבות, החל מנושא הכשרות במלוניות הייעודיות ועד להפרדה מבני המשפחה, לקראת חג הפסח שכן לא ניתן לשכן את החולים או המבודדים יחד עם בני משפחתם והחשש להשאיר ילדים קטנים מבלי שיהיה מי שידאג להם, מוביל רבים להחליט להישאר בביתם, למרות הסיכון. בפיקוד העורף טענו כי המון במלוניות הוא בהכשר העדה החרדית והרב לנדא.

בנתיים, מספר ערים החליטו להקדים ולהטיל סגר עצמי כדי למנוע סגר מחמיר כמו זה שהוטל על בני ברק. בביתר עילית, שם אותרו עד כה 88 חולים, בנגיף הקורונה, הוחלט אמש לאסור את הכניסה למי שאינו תושב העיר, למעט ספקים ואנשי מסחר.

במודיעין עילית, אובחנו עד כה 115 חולים, אך בנתיים אנשי 'הפלג' בעיר מפרים שוב ושוב את ההוראות בעוד יתר התושבים שומרים על ההנחיות. בעיר אלעד אותרו 135 חולים והעירייה פועלת כדי לסייע לתושבים לשמור על ההנחיות.

אמש הודיעה עיריית אור יהודה על סגר חלקי שיחל מהיום, כך שמרבית הכניסות לעיר והיציאות ממנה ייסגרו למשך שבעה ימים.

בתוך כך, לקראת ליל הסדר, בערב החג, צפויה אכיפה משמעותית של המשטרה בניסיון למנוע נסיעה של משפחות לחגוג יחד את החג, מחשש שהדבר יוביל להתפרצות נרחבת יותר של הנגיף, כך שכל מי שיסע ברחוב ייעצר וייבדק להיכן הוא נוסע.

אמש, חילקו לוחמי צה"ל כ-125 אלף מנות מזון לאוכלוסיות ייעודיות ברחבי הארץ, מתוכן חולקו כ-5,000 מנות מזון בעיר בני ברק על ידי כ-400 חיילי עוצבת "האש". כמו כן חולקו 11,00 מארזים לחג לאוכלוסיות ייעודיות.

600 מפקדי צה"ל וחייליו ימשיכו בסיוע למשטרת ישראל במשימות האכיפה במרחב האזרחי לשמירה על תקנות משרד הבריאות.

במהלך סוף השבוע נארזו 17,483 מארזים לחג; כוחות צה"ל סייעו לכ-200 מקבצי דיור ברחבי הארץ. ונפתחו כ-45 מסגרות חינוכיות בניהול חיל החינוך והנוער שנותנות מענה לכ-1,300 ילדים של צוותי רפואה ברחבי הארץ.

כ-20 אלף פניות התקבלו במרכז הלאומי לסיוע אזרחי וכ-7,500 פניות למוקד המידע של פיקוד העורף.

כמו כן נפתחו ארבעה מרכזי "היבדק וסע" קבועים ושבעה ניידים של מד"א בסיוע פיקוד העורף; ונפתחו 11 מלוניות החלמה, שתיים מתוכן נועדו לאוכלוסייה החרדית. המלוניות קלטו עד כה 1,189 חולים ומבודדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר