נלחמים בהסתה

הביקורת הנוקבת של עמית סגל על "כתבים חרדים"

לאור מסע ההסתה החמור כלפי החרדים, הפרשן עמית סגל מותח ביקורת נוקבת על "כתבים חרדים" שלא יצאו להגנת הציבור שממנו באו. "מסתבר שיהודי חצר זה תואר לכל החיים", עקץ (ברנז'ה)

עמית סגל (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בימים האחרונים חווה הציבור החרדי מסע הסתה חסר-תקדים, מסוכן מאוד, בשל ההחלטה להטיל סגר על העיר בני ברק, מה שמציג באור שלילי את כל הציבור החרדי, בכל הארץ, כמפיצי מחלות, חלילה.

לשיא הגיעו הדברים בדבריה של רינה מצליח ב'אולפן שישי', אשר בהשתלחות חסרת רסן, העלילה שורת עלילות כזב על הציבור החרדי, וטענה כי "רוב החרדים" מרגישים בלתי מחויבים לצווי המדינה.

"יש פה ציבור שכבר שנים לא מקבל את סמכות המדינה, זה לא קרה היום פעם ראשונה עם הקורונה זה קורה כבר שנים", העלילה מצליח ואף האשימה כי פקידי מס הכנסה שנכנסים לעסקים בבני ברק ובירושלים יוצאים משם רק בליווי ניידות כי התושבים תוקפים אותם, כאשר המקום היחיד בו הם אולי מותקפים זה אצל הקיצוניים במאה שערים.

אך בעוד מרבית הציבור החרדי קם על רגליו ונלחם נגד דבריה השקריים, בדרישה מערוץ 12 להשעות אותה במיידית, מחאה שגררה בעקבותיה הבהרה ברורה של המערכת בתוכנית 'שש עם עודד בן עמי' ב'חדשות 12' תוך התנערות מוחלטת מדבריה של רינה מצליח, הרי שהיו מתי מעט מהעיתונאים המוגדרים כ"חרדים", שחיבקו את הביקורת נגד הציבור ממנו הם באו, ועוררו לא מעט תהיות.

ההבהרה של 'חדשות 12' (צילום: מתוך התוכנית 'שש עם עודד בן עמי' ב'חדשות 12')

את הביקורת הנוקבת ביותר כלפיהם השמיע הפרשן עמית סגל, מ'חדשות 12', שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "שמתי לב שכמה כתבים חרדיים (לא כולם חלילה) שמסתובבים פה ומלקקים על בסיס קבוע לאיזה בייס טוויטר דמיוני בתקווה לקצת אהבה חזרה, הם היחידים שלא יצאו בימים האחרונים להגנת הציבור שממנו באו".

"גם מול הסתה ושנאה לחרדים הם מהנהנים בצייתנות", כתב סגל והוסיף כי "מסתבר שיהודי חצר זה תואר לכל החיים".

אבי מימרן, מגיש המהדורה המרכזית ברדיו 'קול חי', הגיב לדברים בביקורת נוספת וכתב: "הגנה על עצמך זה אינסטינקט. אם לא הגבת באינסטיקטיביות להסתה נגד הציבור שלך סימן שאתה לא מרגיש שאתה חלק ממנו, והחץ בכלל לא מכוון אליך".

נועם כץ, בן ה-14, שהפך לכוכב רשת עם הפרשנויות הפוליטיות שהוא מנפק, כתב על הדברים: "אכן. כל חרדי ללא קשר לעמדותיו הפוליטיות היה צריך להגן על הציבור שממנו הגיע. היו כמה שהעמדות הפוליטיות שלהם השתלטו על כך".

כץ הוסיף וכתב כי "בעקבות הציוץ אנשים רבים טוענים שאם אדם בציבורך היה רוצח, היית יוצא להגנתו? זו כמובן דוגמא טפשית. החרדים היו הקרבן של רבים בימים האחרונים וזהו כאב שחודר אל כל חרדי וחרדי במדינתנו".

לאחר מכן, כתב כץ: "מאז שפתחתי טוויטר אני חש שהידע שלי על החרדים גדל ובייחוד הערכתי אליהם גבוהה מתמיד. הציבור הזה סופג מהלומות קשות, ובכל זאת, הוא קם חזק כסלע. פעמים רבות שאני נוהג להגן על החרדים, וזה לא אופייני לילד דתי לאומי. אך אני גאה בכך כל פעם מחדש".

כזכור, אמש, הבהיר עודד בן עמי את עמדת מערכת 'חדשות 12' לאחר הסערה שפרצה בשל דבריה החמורים של מצליח ואמר כי "ביממה האחרונה מתחוללת סערה בעקבות דבריה של רינה מצליח עמיתינו ב'אולפן שישי'. באולפן נשמעו מגוון דעות, דעתה של רינה מצליח היתה אחת מיני רבות, את דבריה של רינה קטעו המגיש דני קושמרו והפרשנית דנה וייס שהציגו דעה הפוכה לדעתה.

"בחברת החדשות אין אף פעם דעה אחת שכל הכתבים והפרשנים נדרשים ליישר על פיה קו, אנחנו מקפידים לתת במה לדעות שונות ומגוונות בנושאים השונים וכך גם הפעם, על כן דבריה של רינה מצליח משקפים את דעתה שלה. רצינו להבהיר את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר