בהלת ה'קורונה'

זינוק אדיר בצריכת האינטרנט בציבור החרדי

על פי הנתונים של חברת בזק, ישנה עלייה של 40% בממוצע הגלישה היומי בריכוזים החרדים ועלייה של פי שלושה במספר המתחברים לאינטרנט. עלייה אדירה גם בנתוני 'כיכר' (חרדים)

(צילום: שאטרסטוק, חיים טויטו)

זינוק אדיר בצריכת האינטרנט בריכוזים החרדים בחודש האחרון, ככל הנראה הן בשל הצורך להתעדכן על מגיפת הקורונה והן בשל העובדה שרבים שוהים בביתם בחוסר מעש.

על פי נתוני חברת בזק, ישנה עלייה של 40% בממוצע ליום. זאת בנוסף לזינוק של פי שלושה במספר המתחברים לתשתית האינטרנט של בזק במגזר החרדי. גם ב'כיכר השבת' זינוק אדיר במספר הגולשים מידי יום ובכל פרמטר אפשרי כזמן שהייה באתר ומספר הדפים שנצפים על ידי כל גולש.

על פי בזק, כפי שפורסם ב'ידיעות אחרונות', בבני-ברק, למשל, נרשם גידול של 46% בנפח הגלישה היומי החודש, לעומת נפח הגלישה לפני חודש. בעיר ביתר עילית זינקה הגלישה באינטרנט ב-71%, ובמודיעין עילית ב-46%.

השימוש ברשת האינטרנט בקריית יערים (טלזסטון) מוכת הקורונה גדל בתקופה זו ב-51%, ובאלעד ב-35%. בבית שמש נרשמה עלייה של 23%.

במקביל, ספקית האינטרנט בזק בינלאומי מדווחת על עלייה של מאות אחוזים ביישובים החרדיים בהצטרפות לשירותי האינטרנט שלה. כך, למשל, נרשמה עלייה של 240% בבני ברק, 150% בבית שמש, 600% באלעד ו-900% בביתר עילית.

מדובר בנתונים הנוגעים לשימוש באינטרנט הקווי בלבד, במחשב אישי, זאת מלבד הנטסטיקים הרבים שנמכרו בתקופה זו הפועלים על הרשתות הסלולריות.

כזכור, לפי מחקר שנערך לפני שנה במכון הישראלי לדמוקרטיה, בעריכת ד"ר גלעד מלאך וד"ר לי כהנר, ב-2018-2017 כ-60% מהחרדים בארץ דיווחו שהם משתמשים במחשב אישי, וכמחצית מהאוכלוסייה החרדית העידה כי היא גולשת ברשת האינטרנט. לפי הערכות, כשני שלישים מהגלישה החרדית באינטרנט נעשים במחשב האישי, וכשליש באמצעות סמארטפונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר