חשיפת 'כיכר השבת'

השוטר שהיכה חרדי: מח"ש פתחה בבדיקה

המחלקת לחקירות שוטרים פתחה בבדיקה האם יש צורך לחקור את השוטר שהיכה חרדי במהלך השבת במאה שערים • הקצין תועד מטיח אגרוף בפרצופו של חרדי עובר אורח (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
התקרית האלימה (צילום: מצלמות אבטחה)

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), פתחה היום (שני) בבדיקה ראשונית של האירוע האלים שהתרחש בשבת בשכונת מאה שערים, כאשר קצין משטרה הטיח אגרוף בפרצופו של עובר אורח חרדי.

התיעוד, שנחשף אתמול ב'כיכר השבת', הוא מהאירועים האלימים במהלך השבת האחרונה בשכונה החרדית בירושלים, כאשר שוטרים היכו תושבים שלא שמרו על הנחיות משרד הבריאות למלחמה בנגיף הקורונה.

מלבד התיעוד בו נראה קצין משטרה מטיח בעוצמה רבה אגרוף בפרצופו של החרדי, סיפרו עדי ראייה ל'כיכר השבת' כי שוטרים היכו באלה קשיש שהתפלל ברחוב. "למרות שאנשים התחננו לשוטרים שיפסיקו, הם המשיכו להכות אותו באכזריות, שוב ושוב, עד שנזקק לפינוי לבית החולים".

עסקנים בשכונה מתחו ביקורת קשה על התנהלות המשטרה. "פעלנו קשות כדי שרוב מוחלט של הציבור יישמע להנחיות - וכך אכן היה. המשטרה, בהתנהלותה, גורמת לכך שאנשים מפתחים 'אנטי' להנחיות".

בנוסף הם טוענים כי בידי המשטרה סמכות לאכוף באמצעות דוחות, אך בחסות השבת, והעובדה שאין מי שיצלם, השוטרים היכו באכזריות רבה אנשים שהתפללו ברחוב - ללא כל סמכות.

אירועים אלימים אלו, הביאו את חברי בד"צ 'העדה החרדית' לפרסם הודעה חריגה: "פלוגות שלמות של קלגסים לבושים בכלי מלחמה הגיעו אל השכונות החרדיות, החלו במסע אכזרי נגד עולל ויונק זקן ואיש שיבה".

הרבנים הוסיפו: "באיזה שכונה צפופה כזאת בעולם משליכים רימוני הלם בכמויות, כמה עוללים ויונקים ואף בוגרים ישאו אתם צלקת נפשית מאימת מוות מחמת ההפצצות האלו? האם לא די במצב העולמי ובחרדה הכללית הפרטית והציבורית, שזקוקה משטרת ישראל להחריפה ולהעצימה?, ההתפרצות האלימה לא הטיבה את המצב אלא אף החריפה אותה עשרות מונים".

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "כוח משטרה שפעל באזור מאה שערים בליל שישי בכדי לאכוף את צו בריאות העם, נתקל בעשרות תושבים שהפרו את הצו והחלו לתקוף את השוטרים באבנים, ברזלים ומכל הבא ליד, תוך קריאות 'נאצי' וגידופים".

"נוכח המצב, הוזעקו למקום כוחות משטרה גדולים שפיזרו את ההמון. באשר למקרה - הוא יועבר לבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים".

"לצד האמור ראוי לגנות בכל תוקף את אותם אלו שהפרו את צו בריאות העם וסיכנו את הציבור, כמו גם את אותם פורעי החוק שניסו לפגוע בשוטרים הפועלים במסירות ותוך סיכון חייהם למען בריאות הציבור", מדגישים במשטרת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר