ראיון חג • צפו

הרב של 'הדסה': לא מתבייש, מתייעץ עם גדולי ישראל

רב המרכזים הרפואיים ב'הדסה', התפנה מעיסוקיו הרבים - ערב חג הפסח, ומעניק ראיון מרתק על תפקידו בבית החולים, עם מי הוא מתייעץ, מה הרבי מגור אמר לו ולמה הנייד שלו חשוף לעין כל. צפו (חרדים)

(צילום: כיכר השבת)

בערב חג הפסח, לאחר תקופה של היערכות בלתי פוסקת, מתפנה רב המרכזים הרפואיים 'הדסה', להעניק ראיון חגיגי ומיוחד לגולשי 'כיכר השבת'.

בראיון המעניין והאינפורמטיבי, מספק הרב הצצה לקבלת ההחלטות בבית החולים בנוגע לציבור החרדי, מסביר על הקשר הרציף עם גדולי ישראל, ועל הפטנט הייחודי של בית החולים לבעיית הכהנים, ועל מערך הכשרויות הבלתי מתפשר ומסביר עם מי הוא מתייעץ וגם איך הטלפון שלו חשוף לעיני כל.

איך נערכים לפסח בבית החולים הגדול בישראל, בצל המגיפה הקשה?

"אכן, מדובר באימפריה של ממש, בעין כרם מדובר במטבחי ענק, מטבחי קצה ומטבחים משלימים. לגבי פסח, אין לנו הבדל בין מצב מלחמה, מצב רגיל או מצב של קורונה, אנחנו בכל מקרה עובדים קשה מאוד - כל שנה כדי שהכשרות היה בצורה הכי טובה והכי מהודרת".

בכל זאת, אין הבדל בין עכשיו לשנה רגילה?

"השנה יש לנו בעיה במציאת מספר מוצרים משלימים ועשינו מאמצים אדירים להשיגם - לרווחת החולים. בנוסף, יש לנו את ההתמודדות עם מחלקות הקורונה שנפתחות חדשות לבקרים, שאי אפשר להיכנס ולצאת משם וכל דבר צריך לחשב מראש, ואם אתה נכנס אתה צריך להיות מחושב מאוד להתמגן בצורה המיטבית ולהתכונן לשהייה הקצרה ביותר שאפשר - דבר כזה מצריך היערכות רבה שאין לנו את זה בשנה רגילה".

בית החולים 'הדסה' יש פיתרון אמיתי לבעיית הכהנים?

"זו בעיה שיש לכל הבתי חולים בארץ. אך אנחנו ב'הדסה', כדי להתחשב בציבור החשוב - הציבור החרדי, בנינו פטנט ייחודי בעולם. עשינו שיטה שכל גדולי ישראל נתנו את ברכתם למערכת הזו".

"ברגע שבן אדם נפטר, הרופא לוחץ על האנטר כדי להוציא תעודת פטירה, באותו רגע, בצורה אוטומטית, כל המערכות בכניסות לבתי החולים בעין כרם ובהר הצופים - מתחלפות ומזהירות ממת הנמצא מקום".

"מדובר בפתרון סבוך ומורכב, שמומחים רבים התפעלו מהפלא, זה אמנם נשמע פשוט, אך זה לקח שנים לפתח את זה".

הקשר של הרב עם גדולי ישראל

"הדסה היה המקום הראשון שהכניס בדיקות חום - למניעת נגיף הקורונה, אך נוצרה בעיה, מה עושים בשבת? מנהל בית החולים פרופ' רוטשטיין שהגה את הרעיון שקנה מקום לאחר מכן בכל הבתי חולים, הפנה אותי לברר אצל גדולי ישראל, האם אפשר לקיים את הבדיקות הללו".

"אז אני הלכתי להתייעץ עם הגרמ"ש קליין, הגרש"מ עמאר והרב דב ליאור, וכך מצאנו ביחד פתרון שיתאים לכל סוגי האוכלוסיה הדתית והחרדית".

איך מצליחים לשמור שבת בבית החולים?

"מאז שנכנסתי לתפקיד, כל הבעיות שהיו בעבר נפתרו - והראיה שכל גדולי ישראל מכל החוגים, רואים ב'הדסה' את ביתם. מכיוון שהכשרות היא המהודרת שיש, היחס שנותנים לתלמידי חכמים - הוא יחס מעולה וגם שמירת השבת האדוקה במקום".

"רק בשבוע האחרון, דאגנו לגאב"ד של העדה החרדית, שסומך עלינו בעיניים עצומות. אך צריך להבין שבבתי חולים מחללים שבת, כי הכל זה מצב של בדיעבד, אך התפקיד שלי הוא למזער למינימום את החילול שבת, אני הולך לפי הדרכתו של מורי ורבי הגרש"ז אויערבך, עשרות פיתרונות הלכתיים נעשים על פי דרכו".

היחס לגדולי ישראל

"כבר כשהאמבולנס מוזמן לאחד מגדולי ישראל, אחד הגבאים כבר מתקשר אלי, ואני ישר עושה הכל כדי שאותו גדול יקבל את הטיפול ההולם ביותר.

יש איזה דרך להשיג מידע הלכתי בבית החולים?

"בהחלט, יש לנו קו מידע הלכתי מיוחד, שנותן מענה לכל הצרכים הדתיים שהוא צריך מבית החולים, כמו זמני תפילה, שבת, תפילין, כשרויות ועוד. יש גם קו מידע לכהנים שהם יכולים להתקשר ולבדוק אם יש מתים בבית החולים".

"מה שהכי חשוב שבקו המידע ניתן לקבל גם את המספר האישי שלי, שבו כל אחד החפץ יוכל להתקשר אלי ולהתייעץ איתי בכל נושא העולה על דעתו. אני נותן את כל כולי לציבור המגיע לבתי החולים".

הרב מקבל החלטות הלכתיות לבד?

"מה פתאום. אני לא מהרבנים הצעירים, אני לא מתבייש להתייעץ אצל הגדולים ואני משתדל להתייעץ עם כל החוגים, אני יוצא ובא בבתיהם של גדולי ישראל מכולם. האדמו"ר מגור אמר לי פעם שה' עשה חסד שאני בהדסה, כי אני מתייעץ עם כולם".

איך הכשרויות בבית החולים?

"אנחנו כל השנה מתחשבים בכולם, רוצים לקלוע לטעם של כולם ומקפידים על הכשרות הכי גבוהה - גם לספרדים וגם לאשכנים. כך גם בפסח, אנחנו לא מכניסים קטניות לבית החולים, כדי שהאשכנזים יוכלו לאכול בבית החולים. ואם לחולה מסוים יש צורך בקטניות, אנחנו מסדרים לו את זה בצורה מיוחדת".

"לסיום, אני רוצה לאחל עם ישראל פסח כשר ושמח, וגם לצוות של 'כיכר השבת', אני רואה את העבודה שלכם ואני מעריך אותה מיד, שנזכה לבשורות טובות ולקץ המגפה הנוראה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר