מתגייסים

החיילים עדיין מתפללים במניין - ויגידו קדיש

החיילים החרדים השוהים מעל חודש בבסיס, רשאים להתקבץ למניין בשטח הפתוח, לאחר שמעל לשבועיים הם לא קיימו מגע עם אנשים מבחוץ. הם יגידו קדיש על מתי המגיפה (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: עמותת נצח יהודה)

חיילים חרדים יגידו 'קדיש' מיוחד על נפטרי הקורונה במסגרת מניין תפילה שהם ממשיכים לקיים שלוש פעמים ביום, בהתאם לפקודות הצבא ובכפוף להוראות משרד הבריאות.

רבני עמותת נצח יהודה, אשר ממשיכים ללוות את החיילים מרחוק גם בימים קשים אלה, פונים היום (שני) בקריאה מרגשת ליהודי ישראל והתפוצות, בבקשה לשלוח שמות לאמירת 'קדיש' על יקיריהם שנפטרו כתוצאה מהקורונה, במסגרת מניין החיילים החרדים - ככל הנראה, אחד המניינים האחרונים בעולם שממשיכים להתקיים גם בימים אלה.

חיילי גדוד 'נצח יהודה - הנחל החרדי' וחיילי המסלולים 'חץ' בצנחנים, 'תומר' בגבעתי, ו'מגיני הנגב' בחיל האוויר השוהים מעל חודש בבסיס, רשאים להתקבץ למניין בשטח הפתוח עקב כך שאין סיכויי הדבקה לאחר שמעל לשבועיים הם לא קיימו מגע עם אנשים מבחוץ, בהתאם לפקודות הצבא ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

היוזמה החלה לאחר שהרב שמואל שוורץ, אב של לוחם חרדי בפלוגת 'חץ' בצנחנים, איבד את אימו בתקופה הקשה הזו.

הרב שוורץ שיתף את בנו החייל בכאב הרב שחש לאור העובדה שאין הוא יכול להגיד קדיש על אימו. בתגובה, הציע הבן להגיד 'קדיש' על סבתו במסגרת מניין התפילה הממשיך להתקיים בבסיס.

הלוחמים בבני ברק (צילום: דובר צה"ל)

"זה החייה את נפשי ונתן לי להרגיש שאני מנציח את אימי ז"ל דרך הקדיש החשוב של החיילים", מספר הרב שוורץ. משם התגלגל הרעיון לפתחו של מנכ"ל עמותת 'נצח יהודה' יוסי לוי ולפתח רבני עמותת 'נצח יהודה' שהחליטו להרים את הפרויקט.

יוסי לוי, מנכ"ל עמותת נצח יהודה, מציין כי "מאז שיתפנו על היוזמה במעגל קטן של תומכים וחברים של העמותה בארץ ובחו"ל, קיבלנו מאות פניות מרגשות ובקשות לאמירת קדיש. הרגשנו שזה משהו שאנחנו צריכים לאפשר אותו לכל יהודי ישראל והעולם. אנחנו מקווים שאמירת הקדיש תהווה נחמה עבור המשפחות הרבות שאיבדו את יקיריהן בתקופה הקשה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר