מצטרף ליוזמה

הגרי"מ לאו קורא לצאת הערב למרפסות לשיר 'מה נשתנה'

הרב הראשי לשעבר הגאון הרב ישראל מאיר לאו מצטרף ליוזמה וקורא לעמך בית ישראל לצאת לשיר את 'מה נשתנה' במרפסות לכבוד הסבים והמבוגרים שחוגגים השנה את ה'סדר' לבד • צפו (פסח)

קריאתו של הגרי"מ לאו (צילום: מוטי גרין)

יוזמה שצברה תאוצה ביממה האחרונה לקראת ליל הסדר, קוראת להוציא את כל הילדים למרפסות הבתים בשעה 20:30 ולשיר 'מה נשתנה', זאת לטובת הזקנים והמבודדים שיוכלו לקחת חלק באווירת החג.

חבר ה'מועצת' הגר"י זילברשטיין קורא לצאת לשיר 'מה נשתנה' במרפסות
מאמר מערכת "כיכר השבת": מה ישתנה הלילה הזה? שנשיר יחד, כולנו!
הסלבס קוראים לכם: צאו עם הילדים למרפסת בליל הסדר לשיר 'מה נשתנה'

הרב הראשי לשעבר הגאון הרב ישראל מאיר לאו מצטרף אף הוא ליוזמה וקורא לעמך בית ישראל לצאת לשיר את 'מה נשתנה' במרפסות. "אתם הילדים ניצבים היום במרכז", אומר הגרי"מ לאו, "וזה מאחד אותנו מכל דבר אחר".

"בנים ובנות יקרים", קורא הרב לאו לילדי ישראל, "אנחנו קוראים לכולם מגדול ועד קטן, מקרית שמונה ועד אילת, בשעה 20:30 בליל הסד, כולכם יוצאים אל מרפסות הבתים וביחד שואלים 'מה נשתנה'

"העיקר של חג הפסח זה הלילה, ליל הסדר, והעיקר של ליל הסדר, זה אתם, ילדי ישראל. "והגדת לבנך", נאמר בתורה, לכן קוראים לזה 'הגדה של בפסח' לא 'אגדה' אלא הגדה, אנחנו מקיימים "והגדת לבנך", אתם ניצבים היום במרכז - זה מאחד אותנו מכל דבר אחר.

"לכן אני מבקש מכם, צאו ללא יוצא מן הכל, והכריזו: 'מה נשתנה' והתשובה ברורה - כי בכל הלילות אולי אנחנו פרודים ועכשיו נהיינו עם אחד ומלוכד".

גם חבר המועצת, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, הצטרף אמש (שלישי) לקריאה ואמר כי כך ירגיש כל יהודי היושב בדד כי הוא חלק מעם ישראל ויזכה לשמחת חג.

חבר ה'מועצת' קורא לצאת לשיר 'מה נשתנה' במרפסות


הגר"י ציין כי ניתן למצוא רעיון מעין זה כבר בגמרא בפסחים (פ"ה ע"ב), המספרת על כך שגגות ירושלים נשברו מקול ההלל בעיר. והביא הגר"י את דברי המהרש"א שם כי לא הגגות נשברו אלא הגגות שבשמים, מכיוון שכולם אמרו יחד הלל ושרו לשם שמים.

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שמע על היוזמה החשובה וציין כי מדובר ב"רעיון טוב". מרן אף בירך שיהיה בהצלחה וקידוש ה' מהיוזמה המבורכת הזו.

בעקבות קריאתם של גדולי ישראל, שורה ארוכה של אמנים, אנשי תקשורת ואישי ציבור התגייסו למען היוזמה הנפלאה, בשיתוף 'כיכר השבת', למען ההורים והזוגות הצעירים הנאלצים לחגוג את ליל הסדר לבד בבית.

ה'סלבס' קוראים לכם להוציא את הילדים לשירת מה נשתנה במרפסות הבתים, בליל הסדר בשעה 20:30.

הסלבס קוראים לכם: צאו עם הילדים למרפסת בליל הסדר


בפרויקט של 'כיכר השבת', נטלו חלק: ישי ריבו, גד אלבז, שרולי ונתנאל, הרב בנימין פישר, פייני סוקניק, יהודה כץ, חיה יוסביץ', איתמר בן גביר, אבי מימרן, מאיר גרין, איתן כ"ץ, יניב בן משיח, אריאל זילבר, חיים ישראל, ומנחם טוקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר