לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּנֵי חוֹרִין

המגיפה, בעין העדשה; תמונות ה'קורונה' של חיים גולדברג

הבדיקות הראשונות, השוטרים, המניינים, הכותל השומם, הילדה שהציצה בין החרכים והחתונה בבית נשיא המועצת • חיים גולדברג עם עשר התמונות הנבחרות מהמלחמה ב'קורונה' • צפו (חרדים, ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
גולדברג והתמונות הנבחרות (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת; באדיבות המצלם)

כשהגיע הדיווח על חולה קורונה ראשון בישראל, אנחנו, כצלמים, התקשינו לחשוב שיום אחד צוותים רפואיים ילכו עם ביגוד מיוחד ואנשים יסתובבו עם מסכות, אבל המצב החדש הגיע מהר מאוד, ככה זה נראה בעדשת המצלמה שלי.

1.

אחד הצוותים הראשונים של מד"א בתחילת המשבר בדרך לבדיקת קורונה; התמונה צולמה עוד לפני שזה היה נורמלי לראות צוותים הולכים כך ברחוב

2.

שוטרים בשכונת בית ישראל בירושלים מבצעים מעצר של חולה קורונה; לפחות אני, אף פעם לא חשבתי שיום אחד שוטרים ילבשו מדים כאלה ויעצרו חולים; אבל עכשיו יש מצב חירום!

3.

ברכת כוהנים בשכונת בתי הונגרין בירושלים; עקב הדבקה גדולה בבתי-הכנסת והרצון למנוע את התפשטות הנגיף, בתי הכנסת נסגרו ומנייני תפילה הועברו אל הרחובות והסמטאות.

4.

שוטרים מפנים יהודי מבוגר מבית הכנסת בגלל צו משרד הבריאות; זו סיטואציה שבימים רגילים הייתה מזכירה ימים אפלים אבל כשנלחמים ב'קורונה', זו תמונה שמחממת את הלב!

5.

משפחה בכניסה לביתם, בשכונת בית ישראל בירושלים; ברחוב חולפים שוטרים שבודקים כי הצו והתקנות של משרד הבריאות נשמרים בשכונה, בעוד הילדים והוריהם שומרים באדיקות על המגבלות.

6.

מסיכה מיוחדת להגנה מה'קורונה' בבני ברק; לצלם את העיר הזו, בימים אלו - זה די קשה, אבל התמונה הזו מספרת את הסיפור כולו - כשצריך לצאת קצת מהבית, מאלתרים מסיכה ויוצאים!

7.

חתונה ביתית בימי ה'קורונה'; החתונות שבוטלו באולם ועברו לבתים ולמרפסות - הפכו לאחד הסיפורים הבולטים בימי הקורונה, את התמונה הזו צלמתי בביתו של נשיא המועצת חכם שלום כהן, שחיתן זוג בביתו, לפי התקנות.

8.

הכותל - סגור, בערב פסח; מי היה מאמין, ימים לפני חג הפסח - והכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, סגור. בתמונה נראה אחד מאנשי הכותל הבודדים שמאושר להיכנס לשם גם בימים אלה...

9.

שוטרים סוגרים בית כנסת - לעיני ילדה קטנה; זו סיטואציה מדהימה, כמעט בלתי נתפסת, משכונת מאה שערים הירושלמית. השוטרים סוגרים בית כנסת, והילדה הקטנה רק רצתה לראות מה קורה בפנים, אולי להיפרד, ועשתה זאת בהצצה, בין החרכים...

10.

שוטרים ומתפללים, ברחוב מלכי ישראל, ערב פסח תש"פ; את התמונה הזו צלמתי בערב חג הפסח, ברחוב מלכי ישראל בשכונת גאולה בירושלים, השוטרים פינו תפילה שנערכה ברחוב בניגוד להוראות משרד הבריאות, האב מנסה לסיים את התפילה, ולצדו בנו, מביט בהשתאות במתרחש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר