יחזרו אחרי פסח?

החזרה ללימודים: המלצה לבטל את החופש הגדול

לאחר ההחלטה על חזרת ילדי החינוך המיוחד ללימודים, כעת מתכננים את החזרה לימודים של כלל החינוך בישראל, כאשר לפי המסתמן, החופש הגדול יבוטל או יקוצץ משמעותית (בארץ)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר ההחלטה על חזרת ילדי החינוך המיוחד ללימודים, כעת מתכננים את החזרה לימודים של כלל החינוך בישראל, כאשר לפי המסתמן, החופש הגדול יבוטל או יקוצץ משמעותית.

לפי ההמלצה המתגבשת, התלמידים יחזרו לאחר פסח ללמוד - בצורה המקוונת או דרך קווי הטלפון, כאשר לפי קצב התחלואה יוחלט האם להתחיל את הלימודים בכיתות קטנות או מפוצלות יותר.

החינוך המיוחד, כפי שדווח יוחזר ללימודים לאחר פסח - כאשר 50,000 מתוך ה-200,000 ילדי החינוך המיוחד המוגדרים במצב קשה יחזרו לשגרה רגילה מידית.

עוד מגבשים המלצה, כי במידה והשפעת הנגיף תחלוף, החופש הגדול לא ישאר במתכונתו הנוכחית ואו שיבוטל לגמרי או שיקוצץ בצורה משמעותית.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', ביום שישי, לא יחזרו להתפלל בבתי הכנסת לפחות עד ספטמבר. אך מערכת החינוך כן תחל לפעול בהדרגה לאחר חג הפסח, הראשונים שיתחילו בלימודים - אלו עשרות אלפי ילדי החינוך המיוחד. שאר מוסדות החינוך יפעלו במתכונת מקוצרת ומיוחדת.

לגבי שדה התעופה בן גוריון והחזרת הטיסות, הבהירו הבכירים, כי הטיסות מישראל ואליה לא צפויות לשוב למתכונת מלאה לפני ספטמבר. יחד עם זאת, החזרת הסקטור הראשון לשגרה תיבחן חזרה הדרגתית של טיסות ליעדים חשובים כדי לאפשר יצוא ומסחר.

הגורמים הבכירים ציינו כי נבחנת אפשרות לספרים ולקוסמטיקאיות להתחיל לעבוד בהדרגה אך עם אמצעי מגן מיוחדים כגון מסכות מגן על הפנים ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

לגבי התחבורה הציבורית, היא תשוב באופן הדרגתי לאחר פסח, ובכל מקרה בכל קו אוטובוס תותר נסיעה של עד עשרים אנשים - על פי ההוראות המחמירות של משרד הבריאות.

אלו שיחזרו ראשונים לעבודה יהיו העובדים מתחום; הייטק, פיננסים והתעשייה לייצוא.

להלן עיקרי ההנחיות ליציאה הכרחית מהבית:

בינתיים, עד לצאת חג הפסח אלו ההנחיות לגבי יציאה מהבית.

- יציאה לעבודה - במקום עבודה חיוני ועד 15 אחוז ממצבת העובדים במקום עבודה לא חיוני

- הצטיידות במזון, תרופות, שירותים ומוצרים חיוניים בלבד

- סיוע לאדם הנדרש במצב רפואי או סיעודי

- העברת קטין בין הורים גרושים

מעבר לכך:

יש להימנע מלצאת מהבית לטווח של יותר מ-100מטרים

- יש לשים כיסוי לאף ולפה במרחב הציבורי

- יש להימנע מכל התקהלות שהיא, להקפיד על שמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם ועל כללי ההיגיינה.

תחבורה ציבורית תשוב לעבוד בהיקף מצומצם של עד 25% החל מיום א', 12.4, בשעות הבוקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר