המשטרה תאכוף?

החל מהבוקר: חובה לצאת עם מסכה מהבית

על פי צו משרד הבריאות, מהבוקר יחויבו אזרחי ישראל לצאת מהבית עם מסיכה על פניהם, מלבד ילדים מתחת גיל 6 ובעלי מוגבלויות. לעת עתה, המשטרה לא תקנוס את מפרי הצו (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז בניסן תש"פ | 11.04.20
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במידה ואתם יוצאים מפתח הבית, החל מהבוקר (ראשון), תחויבו לעטות מסכה על הפנים - על פי הצו שקבע משרד הבריאות. נכון לעכשיו, למשטרה לא יהיו כלים לאכוף את הצו.

בהוראת הצו הזמני נאמר: "לא ישהה אדם במקום שאינו מקום מגוריו ללא כיסוי הפה והאף באמצעות מסכה המיועדת לכך או מסכה ביתית בהתאם להנחיות משרד הבריאות. מסיכת פה אף מקטינה מאוד את הסיכון להידבק ולהדביק. היא מונעת פליטת נתז טיפתי ומונעת מנתז טיפתי להגיע לפה ולאף".

מי שהוחרג מהצו המדובר הם ילדים מתחת לגיל 6, אנשים שסובלים ממוגבלות כלשהי בנפש, שכל או מגבלה רפואית, גם מי שמתראיין לכלי התקשורת פטור מחבישת המסכה.

הצו של משרד הבריאות תקף כאמור למי שיוצא מהבית, אך אינו תקף לאנשים הנמצאים בתוך רכבם הפרטי, בבניין או בחדר בבניין - אם לא שוהה איתם אדם נוסף.

למרות כל האמור, השוטרים לא יחלקו לעת עתה קנסות, אלא רק יורו לאזרחים לעטות עליהם מסכה, השוטר לא יוכל לקנוס את האזרח, מכיוון שבהוראת הצו לא צוין סכום הקנס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר