ממחר ב-12:00

השרים החליטו: 'סגר' על השכונות החרדיות

למרות חילוקי הדעות, שרי הממשלה קיבלו החלטה הערב להכריז "איזור מוגבל" על השכונות החרדיות; רמות, רמת שלמה, הר נוף, רוממה, מאה שערים, בוכרים ונווה יעקב (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בתום דיונים קדחתניים בשבוע האחרון ולאור עמדתו של ראש העיר, משה ליאון, החליטו שרי הממשלה על קריטריונים ברורים שיביאו לסגר על שכונות ואזורים מסוימים בכל רחבי הארץ ובעיקר על השכונות החרדיות בירושלים. ההחלטה תיכנס לתוקפה מחר (ראשון) בשעה 12:00 עד ליום כ"א בניסן (רביעי), 15 באפריל 2020.

לפי נתוני משרד הבריאות ישנם בירושלים יש את מספר החולים הגבוה ביותר בארץ - 1,821 חולי קורונה.

לפי פילוח הנתונים אלו השכונות בהן יש את מספר החולים הגבוה ביותר:

הר נוף, גבעת שאול וקרית משה, בית וגן וגבעת מרדכי, רמות ורמת שלמה, סנהדריה, שמואל הנביא, בית ישראל, הבוכרים, מאה שערים, גאולה, זכרון משה, מקור ברוך, רוממה והשכונות בצפון העיר.

הסגר על העיר בני ברק (צילום: מוטי גרין)

כזכור, העיר ירושלים חולקה לפני החג לשבעה רובעים שארבעה מתוכם ייכנסו ככל הנראה להסגר לאחר החלטת הממשלה למעט החריגים, אלו הרובעים שעליהם תכריע הממשלה הלילה:

רובע 1 כולל את שכונת נווה יעקב ולא כולל את עוטף ירושלים, כפר עקב, אזור התעשייה עטרות, בית חנינא, פסגת זאב ושכונת השלום.

רובע 2 כולל את רמת שלמה ורוממה. הוא לא כולל את אזור התעשייה הר החוצבים, פארק עמק הארזים ועמק מוצא.

רובע 3 כולל את שכונת הר נוף ולא כולל את אזור התעשייה גבעת שאול, בית הכרם, הר הרצל, יובלים, גנים ובית החולים הדסה עין כרם.

רובע 5 כולל את כל השכונות החרדיות במרכז ירושלים כגון מאה שערים, שכונת הבוכרים ומקור ברוך. הוא לא כולל את קריית הלאום.

מפת החלוקה החדשה

על כל אחד מהאזורים כאמור, יחולו ההגבלות המפורטות בתקנה 3 לתקנות שעת חירום (אזור מוגבל) ותתאפשר יציאה מאזור הרובע לעבודה, טיפול רפואי חיוני, הלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, העברת קטין בין הורים גרושים, הליך משפטי וכל צורך חיוני אחר באישור מראש.

ראש העיר, משה ליאון אומר כי הוא "סבור עקרונית כי דין כל השכונות במדינה זהה. החלטה על סגר שכונה צריכה להיות ע"פ קריטריונים קבועים ורלוונטים, עפ נתוני עומק בכל שכונה".

"ראוי שהטיפול יהיה בבעיה ולא בסימפטום, קרי, לפנות את הנדבקים לבידוד במלונות היעודיים שנקבעו לכך, על מנת למנוע את התפשטות הנגיף ולהסיר את השכונות מהסגר. אני דורש מהממשלה לסייע במימוש הפינוי בכל דרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר