הקורונה חילקה את הבירה

השכונות החרדיות בירושלים - תחת הסגר; פרוש נגד נתניהו

החל מ-12 בצהריים ועד שביעי של פסח, בבוקר - השכונות החרדיות בירושלים יהיו תחת סגר • פיקוד העורף יסייע בחלוקת מזון • פרוש תוקף את נתניהו: "לשקול ממשל צבאי על המדינה כולה" (חרדים)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

החל מהשעה 12:00 בצהריים (ראשון) ועד יום רביעי (שביעי של פסח) בשעה 07:00 בבוקר, יוטל סגר על מרבית השכונות החרדיות בירושלים, בשל אחוזי תחולה גבוהים בנגיף ה'קורונה', כך אישרה הלילה (ראשון) ועדת השרים לקביעת "אזורים מוגבלים".

ירושלים, חולקה לשבעה רבעים ועל ארבעה מהם - הכוללים את מרבית השכונות החרדיות, בהן: בית גן, הר נוף, גבעת שאול, מאה שערים, גאולה, הבוכרים, רמות, רוממה, רמת שלמה, נווה יעקב ועוד, הוטל הסגר.

בשל הסגר, התנועה בין הרבעים - תיאסר והתושבים יוכלו לצאת רק לעבודה, טיפול רפואי חיוני, הלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, העברת קטין בין הורים גרושים, הליך משפטי וכל צורך חיוני אחר באישור מראש של רח"ל.

במהלך הסגר פיקוד העורף יחלק מזון ומצרכים לאוכלוסיה ויסייע במתן שירותים חיוניים.

כאמור, אלו הרובעים שהוכרזו כ"איזור מוגבל':

רובע 1, למעט עוטף ירושלים כפר עקב, אזור התעשייה עטרות, בית חנינא, פסגת זאב ועוטף ירושלים שכונת השלום - אך כולל את נווה יעקב.

רובע 2, למעט אזור תעשייה הר החוצבים, פארק מטרופוליני עמק הארזים ופארק מטרופוליני עמק מוצא - אך כולל את רמת שלמה ורוממה.

רובע 3, למעט אזור תעשיה גבעת שאול, בית הכרם, מינהל מוסדי הר הרצל, יובלים, גנים, רמת דניה ובית החולים הדסה עין כרם - אך כולל את הר נוף ובית וגן.

רובע 5, למעט מינהל מוסדי קריית הלאום ובית דוד - אך כולל את מאה שערים, הבוכרים ויתר השכונות החרדיות במרכז העיר.

הוועדה קבעה שלושה קריטריונים בטרם הכריזה על אזור מוגבל:

  1. כמות חולים גבוהה ביחס ליישובים אחרים, אך שיש לפחות 50 חולים.
  2. קצב עלייה גבוה בתחלואה בשלושת הימים האחרונים, מעל הממוצע בישראל.
  3. שיעור תחלואה גבוה ל-100 אלף תושבים - לעומת שיעור התחלואה הממוצע באוכלוסייה.

יצוין כי ירושלים עצמה עומדת בקריטריונים הללו עם 1,821 חולים אך בשל גודלה הוחלט לבדוק אותה לפי אזורים ובשל כך הוטל הסגר רק על חלק מהשכונות בעיר.

ההחלטה נדחתה במספר ימים לאחר שראש העיר משה ליאון ושר הפנים אריה דרעי התנגדו להצעת משרד הבריאות להטיל סגר רק על השכונות החרדיות, מחשש שזה יחמיר את המצב.

סגן השר ח"כ מאיר פרוש תקף את ההחלטה להטלת סגר על שכונות חרדיות ואמר כי "לפי קצב הטלת הסגר על שכונות רבות במספר רב של ערים, יש לשקול הצעה להכריז ממשל צבאי על המדינה כולה. כמושל צבאי יימצאו טובים יותר מנתניהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר