ביקורת קשה

הציבור החרדי בירושלים בהסגר, החילוני - לא

עיריית ירושלים ומשטרת ישראל פרסמו היום את רשימת השכונות בעיר שנכנסות לסגר מלא, מעיון ברשימה עולה כי רק החרדים נכנסו להסגר מה שמעלה ביקורת קשה (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מחסום משטרה בירושלים, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עיריית ירושלים ומשטרת ישראל פרסמו היום את רשימת השכונות בעיר שנכנסות לסגר מלא, מעיון ברשימה עולה כי רק החרדים נכנסו להסגר מה שמעלה ביקורת קשה מצד תושבים ועיתונאים.

יצוין כי יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, התבטא היום בשיחה עם כתבים חרדים כי: "ביקשתי ממשה ליאון מהבוקר כבר שיושיב איש מקצוע שיעבור ויבדוק את כל הנתונים האם יש אזורים חרדים שנכנסו למפה שלא בצדק, או אזורים חילונים שלא נכנסו ולא בצדק".

כל הפרטים על הסגר בירושלים כאן

יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, אמר בראיון ב'כאן': "הטענות והתחושות הבוקר הזה מ"הסגר" בשכונות ירושלים הם על גבול השערוריה.

"למה את שכונת רחביה חילקו לפי רחובות שכן סגורים ולא סגורים, ואת שכונות רמות הגדולה שמחולקת בכל מקרה לפי שכונות, עשו במכלול אחד? והדוגמאות הם רבות. האמון של הציבור הוא החשוב במעלה במאבק הזה, והאמון הזה לצערי נשחק מידי יום. זה מטריד!".

העיתונאי יעקב ריבלין עורך חדשות 'בקהילה', כתב בטוויטר: "גם לי יש את הנתונים על שכונות חילוניות עם מספר נדבקים גבוה. המסקנה שלי היא שמה שקובע זה לא אחוז ההדבקה אלא אחוז ההצבעה.

"כל שכונה עם שמונים אחוז הצבעה למפלגות חרדיות ומובטח שתושביה יובלו כעדר צאן להצביע גם בפעם הבאה- יש סגר. היכן שלתושבים יש זכות בחירה אין סגר".

מגיש הרדיו, מנחם טוקר, הוסיף: "בקיצור: שכונות חרדיות=סגר. צריכים להודות שאם יאיר לפיד היה שר הבריאות, איווט שר הפנים, פורר בכספים, החרדים היו באופוזיציה והיתה מתקבלת החלטה על סגר שכונות חרדיות בלבד כמו זה שמתרחש כרגע, היינו עכשיו בעיצומה של הפיכה אזרחית ומטיחים בהם כינויים על הסקאלה שבין נאצים לאנטישמיים".

הכתב הפוליטי של 'וואלה, יקי אדמקר, הוסיף: "אחרי שראיתי שהסגר בשכונת רחביה הוא רק בין הרחובות קק"ל לרמב"ן, שום הסבר על כך שההחלטה עניינית ואין קשר לאופי החרדי של השכונות - לא יתקבל. הזייה".

סגן עורך 'משפחה', אריה ארליך, הדגיש: "מצד אחד - רשימת השכונות הירושלמיות שנכללות בסגר מדיפות ניחוח של סימון אזורי זיקה חרדית ולא לפי מפתח חולים לאלף איש. מקומם. מצד שני - אני לא מוכן לנהל מאבק כזה כשמדובר בסיכוי להציל חיי אדם. זו לא העת. תחלוף הקורונה וננסה לתקן עיוותים ודעות קדומות. עכשיו המשימה אחת: להציל חיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר