מגיפה מסוכנת

50 חולים בישיבת תפרח; ראש הישיבה: "אני מפחד"

התפשטות מגיפת ה'קורונה' הכתה בעוצמה בישיבת 'תושיה' שבתפרח שם יש נכון להיום למעלה מ-50 חולים. האזינו לדברי המוסר של ראש הישיבה ביום האחרון של 'זמן חורף' (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

התפשטות מגיפת ה'קורונה' בעולם הישיבות הכתה בעוצמה בישיבה הגדולה 'תושיה' שביישוב תפרח שם יש נכון להיום (ראשון) למעלה מ-50 חולים.

ל'כיכר השבת' הגיעה הקלטה מדבריו של ראש הישיבה הגאון רבי אביעזר פילץ ביום האחרון של זמן חורף כאשר מרבית הישיבות כבר הפסיקו את הלימודים בשל התפשטות המגיפה.

"יש פחד", פתח ראש הישיבה את דבריו. "אני מפחד. ממה אני מפחד? שבעזר השם הקב"ה קל רחום וחנון ישמע לכל תפילותינו, אני מפחד, שהקב"ה יעזור שזה יעבור ועולם כמנהגו נוהג ונחזור כולנו לשגרה, נחזור לכל אותם חשבונות רבים.

"מי היה לו ראש לחשוב את כל התהפוכות בעולם, יש כזו סכנה בעולם מצד אחד, מצד שני כזה גן עדן, הכל היה לריק כל אותם סכנות שהיו וכל אותם קורבנות שאיבדנו זה במטרה להגביה אותנו".

הרב פילץ עקץ בדבריו את ראשי השלטון ואמר: "כל המהלך שבר את הכוחי ועוצם ידי שבפי כל ראשי השלטונות בכל בעולם וגם ראשי השלטון כאן. חוזקה צבאית וכל היתר שנשמעים בעולם כעוצמה כל אחד דואג לעצמו. אלו שמושלים בעם, הם עצמם בסכנה של איזה בריה קטנה שבלתי נראית שתכחיד את כל העולם.

"זה מתנה מהשמים לשבור את הכוחי ועוצם ידי, אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל לא בשביל שימותו באיטליה מאות אנשים. הם סובלים בגללנו, ואותם מאחינו שנספו זה גם בגללנו. לא נלך חזרה לאותה שלווה נרגיש שזכינו להיות משוך חסדך ליודעך.

"כל הדאגות שנמצאות בליבות אנוש לא שייכות אלינו. הדאגה היחידה כיצד מתקרבים לקב"ה. הם אומרים שהם 'אני אמלוך' אנחנו אומרים ה' ימלוך. חיידק קטן יכול לגמור את הכל. להרגיש שיש תכלית בחיים כל זה צריך להיות בפועל יוצא שזכינו בימים האלו לא לוותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר