'לא חרדים; לא אוכפים'

תיעוד מקומם: תושבי עיסאוויה התגודדו; המשטרה התעלמה

האם משטרת ישראל נוקטת במדיניות מכוונת של איפה ואיפה, כאשר 'צו בריאות העם' נאכף על מתפללים בבתי כנסת, ועל ערבים ירושלמים לא? כך לפחות עולה מהתיעוד הבא (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

במשך שעות ארוכות צבאו היום (ראשון) עשרות מתושבי שכונת עיסאוויה על סניף הדואר הקרוב, בשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים, תוך הפרה חמורה של הנחיות משרד הבריאות וסיכון הציבור המתגורר בסמוך, אך משטרת ירושלים שהוזעקה למקום סירבה לפזר את ההתקהלות.

מדובר בסניף דואר המשרת באופן קבוע את תושבי שכונת הגבעה הצרפתית ואת התושבים הערביים מהשכונה הקרובה, אלא שבצהריים השתרך בשל כך תור ארוך של ערבים, כאמור תוך הפרה בוטה של הנחיות משרד הבריאות כחלק מהמאבק בהתפשטות הקורונה.

שוב ושוב הוזעקה המשטרה על ידי התושבים, אך גם לאחר שבשלב מסוים נשלחה ניידת למקום, היא לא פינתה את ההתקהלות ואף לא נתנה קנסות - כפי שביצעה מספר פעמים בימים האחרונים על מתפללים בבתי כנסת ומשתתפים במנייני תפילה שהתקיימו בניגוד לחוק.

חבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג כתב בתגובה לתקרית: "מאות רופאים ואחיות הגיעו הבוקר לגבות את שכרם החודשי בסניף הדואר בשכונת הגבעה הצרפתית. בלב ליבה של שכונה מבוגרת ומתבגרת; מדובר על התקהלות של הרבה מעל עשרה אנשים, במרחקים קטנים משני מטר, אבל למי איכפת, הם הרי רופאים ואחיות...".

"מי ישלח אליהם פרשי משטרה וניידות? ובכלל, למה שהתקשורת תבטא את הבוז שלה למפרי הנחיות משרד הבריאות, אם מדובר ברופאים ואחיות?!", סיים קינג בציניות.

תושב השכונה שמעון שחר, שתיעד את ההתקהלות האסורה, אמר ל'כיכר השבת': "זה בושה שיש כאן איפה ואיפה בין חרדים לבין ערבים. כשיש עשרה אנשים שמתקהלים למניין, אפילו תוך הקפדה על מרחק ביניהם, המשטרה ממהרת למקום ומטילה קנסות על המשתתפים, אבל במקרה הזה ראינו משטרה שמתנהלת בכפפות של משי. אם זה לא חרדים - לא אוכפים".

תושב אחר כתב, בקבוצה פנימית של חרדים תושבי הגבעה הצרפתית: "מחריד לראות מה שהולך שם; סכנת נפשות בגבעה הצרפתית! בסניף הדואר מתקבצים עשרות אנשים ללא שמירת מרחק, חונים בחניות פרטיות, הגן-ילדים מלא אנשים, אין משטרה, אין פקחים - בושה וחרפה".

תגובתה של משטרת ירושלים לא נמסרה ל'כיכר השבת' עד למועד פרסום הידיעה. כשזו תגיע, היא כמובן תתפרסם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר