"אנחנו נעזרים ברבני שכונות"

ליאון מגיב לביקורת: ההחלטה על הסגר - לא בגלל החרדים

ראש העיר ירושלים מתח ביקורת על ההחלטה להכניס לסגר שכונות חרדיות בעיר, טען כי המקומות יהפכו למדגרות קורונה והוסיף: "ראוי שהטיפול יהיה בבעיה, לפנות חולים, ולא בסימפטום" (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראש העיר משה ליאון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

משבר הקורונה: ראש עיריית ירושלים משה ליאון שוחח הצהריים (ראשון) עם כתבים חרדים והגיב לביקורת שנמתחה כלפיו על הטלת הסגר בירושלים בשכונות החרדיות.

במהלך התדרוך הצהיר כי ההחלטה היא מקצועית ומודה כי אין בכוחו לפתור את הבעיה: "אמרתי שסגר זו טעות, הוא לא מונע את ההתפשטות".

בעיריית ירושלים נוקטים באסטרטגיה שונה מזו של משרד הבריאות ופועלים לבודד כמה שיותר חולי קורונה מביתם ומשכונתם.

לדברי ליאון: "הסגר על חלק מהשכונות בעיר לא קשור לאופי של אותן השכונות. לא מדובר בהחלטה פוליטית, אלא בהחלטה מקצועית. יש כמה שכונות חרדיות שאינן סגורות: סנהדריה, רמת אשכול".

"היום אני יוכל לומר בוודאות שזה לא בגלל שזה חרדים. ההחלטה היא מקצועית. אני חושב שסגר זו טעות והופך את השכונה הסגורה למדגרת קורונה".

בשיחת זום: ליאון גינה ההסתה נגד החרדים

ראש העיר ירושלים אמר כי "הדיון על קיומו של הסגר היה נראה לרגע כמו ויכוח פוליטי. צריך לבודד את החולים. כל חולה עם קורונה זקוק לאשפוז. לקחת אותו למלון. אנחנו מתקשרים חולה חולה, מבקשים לבוא ולהיכנס למלון".

ליאון חזר שוב ושוב על עמדתו, אותה הוא השמיע בפני ראש הממשלה וראש המל"ל: "אני אמרתי שסגר זו טעות, סגר זו מדגרה. מה שיקרה שבאותה שכונה אחד ידביק את השני. אתה לא מונע את ההתפשטות".

בהמשך הסביר מדוע עמדתו נותרה ללא מענה: "אמרו לי שראש עיר לא קובע את המדיניות אלא מקבל הנחיות".

בדבריו חשף כי תוקם תחנת קורונה בשכונת מאה שערים: "היו לי שיחות עם קיצוני מאה שערים. נפגשתי איתם בלשכה. אחת התוצאות: הקמתי תחנת בדיקת קורונה בלב מאה שערים. כמו כן תוקם תחנת בדיקת קורונה במזרח ירושלים".

ליאון התייחס אף למספר הנמוך של חולי קורונה בעיר שהועברו למלוניות הייעודיות לכך: "אנחנו נעזרים ברבני שכונות שיכולים לסייע לנו. בהחלט העברת החולים למלוניות היא פעולה שצריך לעשות, התחלנו בזה ואנחנו ממשיכים בעבודה מסביב לשעון, אנחנו נוציא אנשים. זה לא פשוט לשכנע ולגרום לחולה להבין את המצב בו הוא נמצא, אבל זה הפתרון".

לסיום הוסיף ואמר כי "ראוי שהטיפול יהיה בבעיה ולא בסימפטום, קרי, לפנות את הנדבקים לבידוד במלונות היעודיים שנקבעו לכך, על מנת למנוע את התפשטות הנגיף ולהסיר את השכונות מהסגר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר