אוי לו לדור

הראש"ל הגר"י יוסף נפרד מזקן הראשונים לציון

הראשל"צ והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, מפרסם הספד מיוחד בשל הסתלקותו של זקן הראשונים לציון, הגאון רבי אליהו בקשי דורו זצ"ל: "או לה לספינה שאבד קרבניטה" (ארץ)

הגר"י יוסף והרב בקשי דורון זצ"ל (צילום: ללא קרדט)

עולם הרבנות התורה וההלכה איבד את אחד מעמודי התווך שלו הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצוק"ל.

אוי לו לדור שאיבד כלי חמדתו, או לה לספינה שאבד קרבניטה, המשיך את שושלת הראשונים לציון לדורותיהם, זך השכל והרעיון, זכינו להכירו עוד כאשר כיהן כראש הקיבוץ בישיבת פורת יוסף והרביץ תורה בתלמידים שהשתוקקו לקבל תורה מפיהו, שיעוריו בישיבה היו מלאים בפלפול חד, ובספריו הרבים חתר לשלב את השיטות, השיטה הליטאית בה למד בישיבת חברון, עם השיטה ההלכתית הספרדית כפי שלמד ממרן אאמו״ר זיע״א היה מפורסם בכוחא דהיתרא כפי מסורת גדולי ספרד ולאמיתה של תורה.

עם השנים התמנה ע"י מרן אאמו"ר זצ"ל לרב העיר בת ים, ובשנת תשל"ה הביא לבחירתו לרב ראשי לחיפה בה כיהן כעשרים שנה, בשנת תשנ״ג נבחר לראשון לציון הרב הראשי לישראל והוביל את מהפיכת הכשרות ברבנות הראשית, הנהיג וסידר את כלל מחלקות הרבנות מהמסד ועד הטפחות.

הרבנות הראשית לישראל חייבת לו את תקומתה המחודשת בעשרות השנים האחרונות. תנחומיי למשפחתו יחד עם כל בית ישראל אשר אבלים את לכתו. ויה"ר שיבולע המוות לנצח וימחה ה׳ דמעה מעל כל פנים אמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר