פטירת הראשון לציון

הבן סופד לאביו: הוא היה זמין לכל יהודי; איש של עם ישראל

בשעה 10:30 יובא הראשון לציון הגר"א בקשי דורון זצ"ל למנוחות, בהלוויה מצומצמת עם גדולי ישראל ובני המשפחה • בנו סופד לו בשיחה עם 'כיכר': "מה שזוכרים מאבא - זו הענווה הגדולה" (דיין האמת)

הראשון לציון זצ"ל ומיטתו ב'שמגר' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הלוויתו של זקן הראשונים לציון, הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, שנפטר אמש בגיל 79 לאחר שנדבק בנגיף ה'קורונה', תערך הבוקר (שני) בשעה 10:30 בבית הלוויות הספרדי בגבעת שאול, והוא ייטמן לצד רעייתו בצמוד לבית ההלוויות בהר המנוחות.

מיטת הראשון לציון זצ"ל בהגיעה ל'שמגר' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בהלוויה ישתתפו אך ורק גדולי ישראל ובני משפחתו של הרב, כפי המגבלות של משרד הבריאות כחלק מהמאבק למניעת התפשטות ה'קורונה'. כוחות גדולים של משטרה ימנעו מהציבור להגיע להלוויה.

בני המשפחה מבקשים בכל לשון של בקשה מהציבור שלא להגיע להלוויה, למען כבודו של הרב, ולהשמע להנחיות משרד הבריאות.

הראשון לציון זצ"ל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
מיטת הראשון לציון זצ"ל בהגיעה ל'שמגר' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשיחה עם 'כיכר השבת', ספד הבן הרב בן ציון בקשי דורון, לאביו הגדול זצ"ל, ואמר כי "מה שזוכרים מאבא, עם כל הגדלות בתורה וההנהגה, זו הענווה הגדולה".

"אבא היה זמין לכל יהודי, ודן כל אדם לכף זכות", סופד הבן בדמעות, "היתה לו מסירות לציבור, הוא לא השתייך למגזר מסוים, הלב הגדול שלו הכיל את כל מדינת ישראל".

"אבא היה איש של עם ישראל", חותם הבן את ההספד המרגש.

קברו של הראשון לציון זצ"ל בהר המנוחות, לצד רעייתו ע"ה (באדיבות המצלם)

בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים הלך הערב (ראשון) לעולמו זקן הראשונים לציון, הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, נשיא מוסדות 'בנין אב', והוא בן 80 בהסתלקותו. הרב נדבק בנגיף הקורונה ומצבו הידרדר בשעות האחרונות.

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', בשבוע שעבר הגיע הרב לטיפול שיגרתי בבית החולים 'שערי צדק', שם התלונן על תסמינים של 'קורונה'. הוא נבדק וכעבור מספר שעות התקבלה תוצאה חיובית, לפיה, הרב נדבק בנגיף.

הרב אושפז במחלקת 'כתר' בבית החולים 'שערי צדק', שם הדרדר אמש מצבו וכעבור זמן קצר הוא השיב את נשמתו לבוראה.

הראשון לציון זצ"ל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הגאון רבי אליהו בקשי דורון, מחבר סדרת הספרים 'בניין אב', נבחר לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי לישראל בשנת התשנ"ג, בתמיכת מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל.

הרב זצ"ל, בוגר ישיבת 'חברון' ו'קול יעקב', שימש בתפקידים רבים בעולם הרבנות והדיינות. בין היתר שימש כרבה של בת ים ורבה של חיפה.

מבית החולים שערי צדק' נמסר כי "מצבו של הרב שסבל ממחלות רקע מורכבות הדרדר במהלך היום ולמרות מאמצי החייאה רבים בשעה האחרונה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. אנו משתתפים בצער משפחתו ותלמידיו הרבים בארץ ובעולם".

נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, קיבל בצער גדול את הידיעה על הסתלקותו של הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל ואמר כי "היה בעל יסורים כל חייו. זו אבידה גדולה לדור כולו".

עם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל (צילום: יעקב כהן)

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ספד ואמר כי "עולם הרבנות התורה וההלכה איבד את אחד מעמודי התווך שלו הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצוק"ל. אוי לו לדור שאיבד כלי חמדתו, או לה לספינה שאבד קרבניטה, המשיך את שושלת הראשונים לציון לדורותיהם, זך השכל והרעיון.

"הרבנות הראשית לישראל חייבת לו את תקומתה המחודשת בעשרות השנים האחרונות. תנחומיי למשפחתו יחד עם כל בית ישראל אשר אבלים את לכתו. ויה"ר שיבולע המוות לנצח וימחה ה׳ דמעה מעל כל פנים אמן".

נשיא בית הדין הגדול, הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, ספד: "יחד עם כל בית ישראל מתעטף באבל בערב הקשה הזה עם הסתלקותו לגנזי מרומים של הראשון לציון, הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגאון הגדול רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל ששימש בין היתר כרב בערים בת ים וחיפה.

"הגר"א בקשי דורון כיהן כנשיא בית הדין הגדול ועמד בראשות מוסדות תורה רבים בהם צמחו תלמידי חכמים מופלגים. עמד לימין רבני ודייני ישראל בעצה ותושיה. הסתלקותו הערב מותירה חלל גדול בעולם היהודי".

עם נשיא המועצת הגר"ש כהן שיבל"א (צילום: יעקב כהן)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ספד לרב ואמר: "ברוך דיין האמת. מתאבל מרה על פטירת הרב הראשי, הראשון לציון, הרב אליהו בקשי דורון. הרב בקשי דורון, היה תלמיד חכם ענק, מורה דרך לרבים בעם ישראל ופטירתו היא מכה גדולה. כאב גדול מאד, אבדה גדולה לעם ישראל. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד ואמר: "אני דואב עמוקות – עם עַם ישראל כולו – על פטירתו של הראשון לציון, הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי-דורון זצ"ל. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו הנכבדה ולתלמידיו הרבים.

"הרב בקשי-דורון היה חוליה חשובה בשרשרת מסירת התורה של חכמי ספרד. בקיאותו המופלגת במקורות ישראל התמזגה עם מידותיו הנאצלות. הוא ניחן בנועם הליכות וקיבל במאור פנים כל אדם. הרב בקשי-דורון שימש כמורה דרך לכלל קהילות ישראל, בארץ ובעולם. פגשתי בו פעמים רבות ותמיד התרשמתי מאישיותו החמה. בעבורו תורת ישראל נחשבה כתורת חיים. תמצית דרכו הייתה תבונה, סובלנות ואהבת העם והמדינה.

"לדאבון הלב, הרב בקשי-דורון נדבק בנגיף הקורונה ומאמצי הרופאים להצילו לא צלחו. חבל על דאבדין. זכרו יוסיף להיות חקוק בלב עמנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר