שינוי בתכניות

ילדי החינוך מיוחד יחזרו רק ביום שלישי הבא

למרות הדיווחים כי ילדי החינוך המיוחד יחלו את לימודיהם ביום ראשון הקרוב, כעת נראה כי הלימודים יחלו בצורה מדורגת רק ביום שלישי. הבאים בתור הם ילדי הגן עד לכיתה ד' (קורונה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ביום שישי הקרוב, הייתה אמורה להסתיים חופשת פסח והלימודים היו צפויים להתחדש – ביום ראשון בשבוע הבא, זאת לאחר שבועות ארוכים של השבתה. כעת, בלחץ משרד הבריאות נראה, כי הלימודים יחזרו בהדרגה, אך לא ביום ראשון הקרוב.

אלו שיחזרו ראשונים יהיו ילדי החינוך המיוחד, החרדים ושאינם. תחילה סוכם, כי כ-50 אלף תלמידי מוסדות החינוך המיוחד יחזרו לשגרה מיד אחרי פסח, אך הבוקר (שני) נודע, כי הם יחזרו ללימודים רק ביום שלישי הבא, זאת במטרה לארגן את מוסדות החינוך שעדיין מגבשים תוכנית לתלמידים - סדר יום ומערך הסעות. במשרד החינוך ציינו, כי הורה שלא יוכל להביא את ילדיו יזכה להסעה.

יצוין, כי בשלב זה מדובר רק על ידי החינוך המיוחד עם מוסדות ייעודיים להם. כך שעשרות אלפי ילדי החינוך המיוחד המשולבים במוסדות הרגילים, עדיין לא ישובו ללימודים.

על פי מתווה שהציגו במשרד החינוך, תלמידי החינוך המיוחד ילמדו בקבוצות מצומצמות במשמרות של בוקר וצהריים – או שלושה ימי לימוד בשבוע לכל קבוצה.

בנוסף, פועלים במשרד להחזיר ללימודים את ילדי הגנים והכיתות הנמוכות עד כיתה ג' ללימודים, על מנת לאפשר להורים לחזור לעבודה.

על פי המתווה שהוצע ביממה האחרונה, ילדי כיתה ד' עד י' לא יחזרו ללימודים בשלב זה. עד לחזרתם, ישקיעו המורים והנהלת המוסדות בלמידה מרחוק.

במסגרת ההסכם המסתמן בין האוצר להסתדרות המורים, המורים אמורים להחזיר תשעה ימי למידה בחופש הגדול. בהסתדרות המורים אמרו: "אנחנו נמצאים בקשר שוטף וישיר עם הממשלה, טרם הוצג מתווה הקשור לפתיחת מוסדות החינוך, או לחופש הגדול. כאשר יעלה כל נושא בפנינו נביע את עמדתנו. הסתדרות המורים לא תתפשר על ביטחונם ובריאותם של הילדים".

אלא שההסכם מלווה בקשיים, וההחלטה על ביטול החופש הגדול בשל הסגר הקורונה המתמשך עדיין לא התקבלה סופית. במשרדי האוצר והבריאות ובמל"ל דורשים לבטל לגמרי את החופש הגדול. מנגד, שר החינוך רפי פרץ ומשרדו מתעקשים שבחודש יולי התלמידים ילמדו, אך בחודש אוגוסט יהיה חופש.

במשרד החינוך מאמינים, כי החלטה כזאת יכולה לעבור את המכשול של ארגוני המורים, ובהם הסתדרות המורים, שבעבר התנגדו להחזיר ימי למידה על חשבון החופש הגדול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר