אחרי 12 שעות

ב'אגודה' נזכרו להספיד לראש"ל; ב'דגל' - לא

רק בשעות הבוקר המאוחרות נזכרו חברי הכנסת של אגודת ישראל לספוד לראשון לציון, הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל שנפטר הלילה • בדגל התורה עדיין שומרים על דממה (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון, הוספד מיד לאחר פטירתו על ידי רבנים ואישי ציבור. אך דווקא חברי הכנסת והשרים של המפלגה החרדית האשכנזית - שמרו במשך שעות ארוכות על דממה.

רק בשעות הבוקר המאוחרות, אחרי כ-12 שעות להסתלקותו לאחר שחלה בנגיף הקורונה, נזכרו חברי הכנסת של אגודת ישראל לפרסם הודעות הספד.

נכון לשעה זו, אף אחד מחברי הכנסת של 'דגל התורה', טרם דאג לספוד ולפרסם הודעה כלשהי על פטירת זקן הראשונים לציון.

בהודעה מטעמו של שר הבריאות יעקב ליצמן נמסר כי "עולם התורה וההלכה איבד את אחד המופלאים, הראשון לציון, רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, שכיהן כרב הראשי לישראל, ונפטר ל"ע ממגיפת הקורונה.

"הרב בקשי דורון זצ"ל היה גאון מופלג, איש של תורה, עשייה רבה וקירוב הבריות. שהעמיד תלמידים הרבה ופעל רבות למען עולם ההלכה והדיינות. תנחומיי למשפחתו ותלמידיו, הכואבים את פטירתו".

סגן שר החינוך מאיר פרוש מסר כי "יחד עם המוני בית ישראל, אני מבכה מרה אחר לכתו של זקן הראשונים לציון, הגאון המופלא רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, שנלב"ע בחטף לאחר שהזדכך בייסורים קשים ומרים.

"הגר"א בקשי דורון זצ"ל היה גאון מופלג, איש של תורה, עשייה רבה וקירוב הבריות, העמיד תלמידים הרבה ופעל רבות למען עולם ההלכה והדיינות בשנותיו כנשיא בית הדין הגדול ועד לימיו האחרונים כשהוא עומד לימין רבני ודייני ישראל בעצה ותושיה ופסק בסוגיות כבדות משקל. הסתלקותו של הראשון לציון מותירה חלל גדול בעולם היהודי".

ח"כ יעקב טסלר מסר: "יחד עם כל בית ישראל, קבלתי בצער את הידיעה על פטירתו של זקן הראשונים לציון, הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, שנלב"ע לאחר שחלה בנגיף הקורונה".

"הגר"א בקשי דורון הווה מגדל אור של תורה והלכה, העמיד תלמידים הרבה וקירבם לתורה. עשיתו הברוכה למען עם ישראל ועולם הדיינות הותירה רושם רב וחותם של עשיה מופלאה וקירוב לבבות בעם ישראל. אני שולח את תנחומי למשפחתו ולתלמידיו הרבים שלא תדעו עוד צער ולא תוסיפו לדאבה עוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר