דרש בשלום הרבנית

דרמה בסאטמר: לאחר 20 שנה האדמו"רים שוחחו בטלפון

היסטוריה בחסידות הגדולה ביותר בארצות הברית, שני האחים - האדמו"רים מסטאמר שוחחו לראשונה בטלפון, לאחר שנים של נתק - בשל הפילוג בחסידות • מהרי"י התעניין בשלום הרבנית (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: SOS, א.פ)

מסימני השלום? לאחר 20 שנות נתק ואיבה ביממה האחרונה (שני), האדמו"רים האחים (מהר"א ומהרי"י. ש"ש,) מסטאמר שוחחו ביניהם - בשיחה טלפונית, ודיברו על הנגיף המתפשט בארה"ב.

ל'כיכר השבת' נודע כי השיחה נמשכה כ-2 דקות, במהלכה דרש האדמו"ר מהרי"י בשלומה של הרבנית ואשת האדמו"ר מהר"א, שמאושפזת בבית החולים בארה"ב לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה.

האדמו"ר מהרי"י איחל רפואה שלימה, ולאחר מכן שוחחו השניים בנוגע למצבו של אחיהם הרה"צ רבי חנניה יו"ט ליפא, אב"ד זענטא, שאף הוא נאבק על חייו בבית החולים לאחר שחלה בנגיף הקטלני.

יצוין כי מי שיזם את השיחה ההיסטורית הוא אחד מבניו של האדמו"ר מהרי"י שחייג לבנו של הרבי מהר"א על מנת לבקש את קיום השיחה, ולאחר שהאדמו"ר מהר"א נענה בחיוב השניים שוחחו.

האדמו"ר מהר"א במצווה טאנץ

הפילוג בחסידות

לפני למעלה מעשרים שנה בזמן כהונתו של האדמו"ר בעל ה'ברך משה' מסאטמר זצוק"ל - לאחר שחלה וכבר לא יכל להנהיג את עשרות אלפי החסידים, חל משבר מנהיגותי בחסידות הענקית.

באותו הזמן, החלו שני בניו להנהיג את החסידים שהתפלגו לקבוצות, כאשר חלק הלכו לבן הגדול - מהר"א, וחלק הלכו אחרי הרבי הצעיר יותר - מהרי"י.

לאחר הסתלקות בעל ה'ברך משה', בשנת תשס"ו, הפכו השניים לאדמו"רים נפרדים, תוך שהחסידות כולה הפכה לזירת קרב של מאבקים האחד כנגד השני, כפי שפורסם בהרחבה לא פעם, ב'כיכר השבת'.

היום כאמור, נראה שנפתח עידן חדש בין שני האחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר