"שיח שונה" • צפו

ראש הכולל: אנטישמיות? "העסקנים צריכים לבדוק עצמם"

בתחילת השיעור שמסר ראש הכוללים הגר"ד לייבל, בענייני שביעי של פסח, הוא תקף את העיתונות והעסקנים החרדים והסביר: במקום לעשות חשבון נפש עסקנים מאשימים את הממשלה • צפו (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הסרטון )

ראש ישיבת ר' חיים וראש רשת הכוללים 'אחוות תורה', הרב דוד לייבל, מסר היום (שלישי) שיעור לתלמידיו ובמהלכו תקף את ההתנהלות של העסקנים החרדים וכלי התקשורת שמחרים אחריהם.

בפתח דבריו אמר הרב לייבל: "שמעתי וקראתי בעיתונות החרדית, שתוקפים שם את ביבי נתניהו על הסגר שהוא עושה בבני ברק ובשכונות החרדיות של ירושלים - והם אמרו שזה אנטישמיות".

"זה הזכיר לי סיפור", המשיך הרב לייבל, "מילדותי בעיר שטרסבורג בצרפת. והיה שם בעיר שני אנשים עם זקן גדול, לשוחט ולרב. לשוחט היה זקן ממש ארוך ומכובד.

"יום אחד, חיכיתי במעבר החצייה לעבור את הכביש והיה אור אדום, והנה אני רואה את השוחט - חסיד סאטמר, לא מתייחס לאור האדום וחוצה את הכביש".

"שוטר שהיה במקום תפס את אותו חסיד", מתאר ראש הכוללים, "ואז אותו שוחט פונה אליי ואומר לי - ראית, איזה אנטישמי השוטר הזה, הוא עוצר אותי רק בגלל שיש לי זקן ארוך...".

הרב לייבל המשיך ואמר כי "זה בדיוק מה שקורה בארץ, הסיבה שיש לנו הסגר, זה בגלל שאצל החרדים יש הכי הרבה נגועים, ובמקום לבדוק פנימה - למה יש לנו הכי הרבה חולים, אנחנו תוקפים החוצה - אנטישמיות.

"במקום לבדוק האם העסקנים וראשי הציבור התנהלו כמו שצריך, אז מעדיפים להגיד אנטישמיות ולתקוף את הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר