טור אישי

אל תסתתרו מאחורי קריטריונים מעוותים // מאיר ברגר

זהו יום עצוב. יום שבו הציבור החרדי סומן בשחור והוענקה לו תווית של אזרח סוג ב'. לעולם לא תוכלו לרחוץ בניקיון כפיכם. את החשבונית יגיש הציבור החרדי בימים אחרים (טור, דעות)

מאיר ברגר | כיכר השבת |
מאיר ברגר (צילום: ללא קרדיט)

מזה שבוע ימים שאנו פונים בעיתון 'המבשר' בדרישה לקבל את פילוח החולים במדינת ישראל על פי תחשיב של מספר בתי אב בישראל ופיצול לפי ערים בהן ישנם חולי קורונה וללמוד באמצעותו את הגורם המרכזי להתפשטות נגיף הקורונה בישראל – אך לא זוכה לתשובה.

מדובר בשערורייה ממדרגה ראשונה. נתחיל מההיבט המקצועי: המודל המוצע זוכה לתימוכין מגורמים מקצועיים רבים, קודם כל משום שהוא מאפשר זיהוי מדויק יותר של מוקדי ההתפרצות בישראל: סטטיסטית כל נדבק מדביק חלק ניכר מבני משפחתו במעגל הראשון, אם לא את כולם. ברגע שנדע לפלח את מספר משפחות האב בישראל, את זהותן, את מקום מגוריהן, נדע לצבוע באופן מדויק וספציפי יותר את מה שמכונה 'מפת החום' בישראל.

מה שהכי עצוב בסיפור העגום הזה הוא שיש בישראל גורמים ממשלתיים שחושבים שאנחנו טיפשים.

הרי מדובר בנתונים שאמורים להיות בהישג ידם של מרשם האוכלוסין וועדת השרים לענייני קורונה.

מה גם, שהפילוח המתבקש המוצע אף יסייע לכל הגורמים המטפלים בבלימת מניעת התפשטות הנגיף באמצעות שיפור ומקסום איכות הטיפול במוקדי ההתפרצות.

תארו לעצמכם שבמקום לתעל את המשאבים העצומים המוקצים בימים אלה לטיפול בערים ובשכונות שלמות – הם יתועלו ליחידות מגורים ספציפיות שתושביהן מצויים בימים אלה בלאו הכי בהסגר ובבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות.

אך הדבר חשוב לא פחות בשל העניין התדמיתי ובלימת ההסתה הנוראית הקיימת כיום כלפי הציבור החרדי המצטייר בכלי התקשורת כמי שייבא את הנגיף ארצה ותורם להעצמת התפשטותו. מדובר בלא פחות מעלילת דם נפשעת שמקורה הומצא כבר על ידי גדולי האנטישמיים לאורך הדורות.

והנה הסיפור האמיתי: הציבור החרדי מאופיין במשפחות ברוכות ילדים כ"י ובוחר בחירה מושכלת לחיות את חייו בדירות צנועות. כנגזרת ישירה מכך, ברגע שהנגיף מדביק חלילה בן משפחה אחד – נדבקים עמו 11 בני משפחה נוספים. ההדבקה הטבעית הזו מתרחשת לצערנו בכל מקום בעולם ובארץ, מהרצליה ורעננה ועד אור יהודה ופתח תקווה, רק שבעוד ששם יחידות המגורים מכילות 4-5 נפשות בלבד, בבני ברק ובירושלים המספרים מטפסים לעיתים עד ל-11-12 נפשות.

כאן נכנסת חשיבותה של שיטת המדידה. מדידה שתדגום בתי אב תציג לכאורה מפת הדבקות ללא שיוך מגזרי או גזעי. מדידה שמתעקשת לדגום נפשות – צובעת אוטומטית את המגיפה בצבע השחור והופכת לאלתר את הציבור החרדי לחלון הראווה של נגיף הקורונה.

לגודל האבסורד, נכון לכתיבת השורות לא נמצא הנתון הכל כך פשוט של מספר בתי האב הנגועים בישראל וחשיבתו כלל אינה מאומצת.

וכאן הבן שואל: כך נראית מעצמה טכנולוגית שיודעת לבצע איכון לאיתור מבודדים וסובביהם אך אינה יודעת לשאוב נתוני בסיס בלשכת האוכלוסין? היכן היצירתיות הממשלתית כשמדובר בציבור החרדי? מדינה שמשגרת סוכני מוסד נועזים המצליחים לפצח מאגרים נסתרים של מטושים במדינות עלומות מעבר לים אינה יודעת להניח ידה על נתון כל כך פשוט ולפעול על פיו בשם האחריות הבריאותית והלכידות החברתית?

אז מה באמת קורה כאן?

הגיע הזמן להפסיק את נשף המסכות. הגיע הזמן לתת שם ופרצוף לסאגה ההזויה הזו ולקרוא לילד בשמו: הסגר על העיר בני ברק ועל השכונות החרדיות בירושלים הוא האתנן המביש שאתם, גורמי הממשלה, משלמים לתושבי גוש דן וירושלים החילונית כדי שימשיכו לישון טוב בלילה בידיעה שהנגיף השחור המסתובב בחוץ לא חודר חלילה למחוזותיהם ומאיים על בריאותם.

אתם מספרים לנו שהכל נעשה על פי גורמי המקצוע.

שהמספרים והקריטריונים הם חזות הכל. תפסיקו להסתתר מאחורי קריטריונים. תפסיקו לדבר אלינו בשפת המספרים. אנחנו לא כאלה טיפשים כפי שאתם רואים בנו. בוא נאמר את האמת: אתם כתבתם את התסריט, אתם סללתם את כל הדרך לסגירת החרדים מאחורי גטאות איומות המזכירות ימים אפלים בהיסטוריה של העם היהודי. אתם מסגרתם את התמונה שיצרתם במו ידכם.

עשרה ימים לפני שהוחלט על הטלת הסגר על העיר בני ברק היא הוגדרה על ידכם כפצצה מתקתקת. אתם, גורמי הממשלה, מדברים על הפצצה המתקתקת הזו מבוקר עד ערב בכל פורום אפשרי משל היא מתחרה באיום האיראני. אתם מתארים אחוזי הדבקה הולכים וגדלים, קצב הכפלה מסוכן, ומה אתם עושים כדי למגר את האיום הקיומי הזה? מטילים עונש קולקטיבי על ציבור שלם וסוגרים 200 אלף תושבים בבני ברק ומספר תושבים דומה בשכונות חרדיות בירושלים שכל חטאם הוא שהם הקימו משפחה ענפה לתפארת ובחרו לחיות חיים צנועים מדורי דורות. כך הפכתם במו ידיכם את הציבור החרדי לחלון הראווה של הקורונה.

זהו יום עצוב. יום שבו הציבור החרדי סומן בשחור והוענקה לו תווית של אזרח סוג ב'. לעולם לא תוכלו לרחוץ בניקיון כפיכם. את החשבונית יגיש הציבור החרדי בימים אחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר