לקראת ממשלה

הסתיימה פגישת גנץ-נתניהו; ימשיכו אחרי החג

פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת בני גנץ הסתיימה. פגישות המו"מ יימשכו אחרי חג שביעי של פסח במטרה להגיע להסכמה להקמת ממשלת חירום לאומית (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: אלעד מלכה)

הפלונטר הפוליטי: בשעה האחרונה (שלישי) הסתיימה פגישתם הנוספת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ יחד עם צוותי המשא ומתן.

בהודעה משותפת ש מפלגות הליכוד וכחול לבן נמסר כי סוכם שהצוותים ייפגשו שוב בצאת החג במטרה להגיע להסכמה להקמת ממשלת חירום לאומית.

ראש הממשלה צייץ אתמול בחשבון הטוויטר שלו: "בני, אני מחכה לך במעון ראש הממשלה בירושלים; בוא ניפגש ונחתום עוד הערב על הקמת ממשלת חירום לאומית שתציל חיים ותפעל למען אזרחי ישראל".

בנאום שנשא מוקדם יותר אמר: "אנחנו משקיעים מאמצים גדולים להקים ממשלת אחדות, עוד הערב אם אפשר. נקווה שנצליח בכך. וגם אם הדבר לא יקרה עד חצות, נעשה הכל וננסה לסיים את זה - נעשה כל מאמץ להוסיף באחדות, שהמדינה כל כך זקוקה לה בימים אלה".

נאום גנץ, אמש (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

גם גנץ התייחס בהצהרתו, מעט אחרי נתניהו, למאמצים שנעשו להרכבת הממשלה, ואמר: "עשינו כל מה שניתן כדי לשרת את אזרחי ישראל ולמנוע בחירות רביעיות, במציאות קשה כפי שאנחנו מתמודדים ונתמודד איתה. נתניהו והליכוד יודעים שאנחנו שותפים הגונים והם יודעים שישנם נושאים שבהם לא נתפשר, ובראשם שמירה על שלטון החוק והגנה על הדמוקרטיה הישראלית".

"לפני כמה ימים הגענו, נתניהו ואני, לסיכום הגון. בסיכום הזה הליכוד התפשר על חלק מרצונותיו וכן, גם אנחנו התפשרנו על חלק מרצונותינו. סיכום שקובע חלוקה הוגנת ושם את טובת המדינה לפני הצרכים האישיים והפוליטיים של כל אחד מהשותפים הפוטנציאליים", הוא הוסיף. "אני אומר לכם בידיים נקיות, הגענו לסיכומים ואני מקווה ועומד על כך שנממש אותם לטובת אזרחי ישראל. אין לנו דרך אחרת, זהו צו השעה".

יו"ר כחול לבן הוסיף: "נתניהו הבין שאין לו יכולת למשול לבד והוא זקוק לסיוע שלי בהתמודדות ובניהול המשבר. מצב החירום אילץ אותי להתפשר על הכוונה שלא לשבת עמו בממשלה אחת. מצב החירום שנכפה על העולם כולו ועל מדינת ישראל לא מאפשר לאף מנהיג לעצום עיניים, לאטום אוזניים ולהתעסק באגו של עצמו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר