נלחמים בקורונה

הראש"ל הגר"י יוסף חרג ממנהגו ופרסם מכתב בחול המועד

הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, חרג ממנהגו ופרסם מכתב בעיצומו של חול המועד, בכדי שהציבור ימשיך לשמור על הוראות משרד הבריאות בשל נגיף הקורונה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראש"ל הגר"י יוסף (צילום: כיכר השבת)

הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, חרג ממנהגו ופרסם היום, חול המועד - ערב חג שני של פסח, מכתב בכדי שהציבור ימשיך לשמור על הוראות משרד הבריאות בשל נגיף הקורונה.

את המכתב פרסם הראשון לציון לבקשת משרד הבריאות, שם חוששים שלמרות השמירה על הכלליים עד כה תהיה התרופפות של המשמעת לקראת סיום החג.

בפתח מכתבו, כותב הגר"י יוסף: "עם ישראל והעולם כולו שרויים בימים אלה בימי צרה וצוקה, ומאת ה' היתה זאת היא נפלאת בעינינו, כי מעולם לא ידענו מצב כגון זה.

"והנה אנו עומדים עתה בימי חג הפסח, וזכינו תהלות לאל בימי החג, לקיים את מצוות הימים הללו בלי להתרשל חס ושלום בשמירה איתנה על כללי הבריאות, איש כפי מהללו".

הראש"ל מתייחס לפטירת זקן הראשונים לציון וכותב: "לדאבונינו, לרגל המגפה המתהלכת בארץ ישראל ובשאר מקומות אחינו בית ישראל, נסתלקו מעלינו רבים וטובים מעמינו, ובכללם ראשי בני ישראל, ועל צבאם הגאון הראשון לציון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, אשר היו מזקני ישראל מוסרי התורה דור אחר דור, ועוד אנו יראים לנפשינו, שמא חס ושלום יגרום החטא ולא תסור המגפה".

הראש"ל זועק בהלוויית זקן הראשונים לציון זצ"ל

"על כן אחי ורעי", פונה הרב יוסף: "הנני פונה אליכם בקריאה נרגשת מעומק לבי, לעת הזאת אשר אנו שומעים כי מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה, וכבר כמעט כשל כח הסבל, חזק ונתחזקה בעד עמינו, אל נא אחי אל תרעו, חובה עלינו לקיים מצוות התורה וחי בהם, לשמור על הכללים הנכונים והמצודקים באדיקות, ואף להוסיף משמרת על משמרת

"כולנו מצטערים על שממונם של בתי כנסיות ובתי מדרשות, ואף על פי כן חובה על כל אחד מישראל לעשות רצון ה', להמשיך בסדרי התפלות בכוונה וביחידות, איש איש בביתו ובחומותיו, ובזה נזכה לשמור על חיינו, חיי הורינו וחיי בנינו ובנותינו וכל ישראל אחינו. לך עמי בא בחדרך וסגור דלתיך בעדך, חבי כמעט רגע עד יעבור זעם".

לדברי הרב הראשי: "וחובה עלינו, להרבות בתחנונים לפני ה' יתברך, שיחוס וירחם על פליטתנו, ויעצור את המגפה ואת המשחית מעלינו ומעל עמו ישראל, ויאמר למלאך המשחית בעם רב עתה הרף ידך. אמן כן יהי רצון".

הגר"י יוסף סיים את מכתבו: "בברכת מועדים לשמחה חגים וזמנים לששון, בניסן נגאלו ובניסן עתידים להגאל, כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות. אמן כן יהי רצון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר