לאשר את מנייני התפילה

באישור גדולי הרבנים: חרדים יעתרו נגד המדינה - ל'עליון'

באורח נדיר, התירו גדולי ישראל לעורכי דין חרדיים להגיש עתירה לבג"ץ, בניסיון להתיר את מנייני התפילות - בדיוק כמו שמותר להפגין, לנסוע באוטובוס, לערוך קניות ועוד • כל הפרטים (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: לאחר שבשבועות הקרובים, כפי המתוכנן, המשק יתחיל להחזיר את עצמו, ואף לפי הצפי, בתי הקפה והקניונים יפתחו, קבוצת חרדים הגישו עתירה לבג"ץ, להתיר את מנייני התפילות. העתירה תידון מחר (חמישי) בשעה 9 בבוקר.

בפתח העתירה מציינים העותרים, "החובה להתפלל במניין הוא מהיסודות הכי בסיסיים של כל אדם שומר תורה ומצוות, לא ניתן לומר קדיש ללא מניין, לא ניתן לשמוע קריאת התורה ללא מניין וכן חזרת הש"ץ, ברכו, ברכת כהנים, יזכור וקדושה.

בהמשך העתירה לבג"ץ מבקשים העותרים, כי למדינה לא תהיה זכות לאסור מנייני תפילות - שבהם שומרים על הכללים כנדרש על פי הוראות משרד הבריאות. לא ייתכן שיהיה מותר להפגין במרחק של 2 מטר ורק תפילה - תיאסר.

תפילת מרפסות בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן

לטענתם, בדיוק כמו שנכנסים למרכזי הקניות ולאוטובוסים, עשרים איש כל פעם - ואף הם לא שומרים על הכללים, כך לא ייתכן שלא תותר במדינה היהודית ליהודים להתפלל כל אחד סמוך לבניין מגוריו - עם מרחק של שני מטרים אחד מהשני ובאוויר הפתוח.

יתירה מכך, מציינים העותרים, כי לא יתכן שעשרים שכנים יכולים לטייל באותו מאה מטר יחד באותו זמן. ואסור לעשר אנשים לרדת למטה להתפלל תוך מרחקים גדולים זה מזה - שני מטרים.

ל'כיכר השבת' נודע, כי מדובר על קבוצת חסידים. שרוצים שהמדינה מצידה תתיר את התפילות במניין ולא תאסור. והם מצידם יבקשו אישור מהרבה שלהם איך לעשות ומתי. וכל מגזר בהתאם להנחיות של גדולי התורה שלהם.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי האישור העקרוני לפנות לבג"ץ ניתן לעותרים ע"י הראב"ד הגר"מ שטרנבוך, הראשל"צ הגר"ש עמאר, הגר"צ בוארון והרב קופשיץ מבית שמש, ועוד רבים מגדולי ישראל, שהסכימו לעצם העתירה - אך לא הסכימו לתת לגיטמיציה לעתירות לבג"ץ.

בנוסף, מי שעומד מאחורי העתירה - הוא אחד מגדולי האדמו"רים - שתמך מאחורי הקלעים בעתירה המדוברת.

את העתירה לבית המשפט העליון, הגיש הרב שלום סגל מתל אביב, באמצעות עורכי הדין החרדיים; ישראל ענדען וישראל הכט מבית שמש.

העותר הרב שלום סגל, אומר ל'כיכר השבת': "מדובר בהישג אדיר, עצם כך שהסכימו לעתירה - ולא דחו על הסף, זה אומר שיש ממש בעתירה, יש לנו תמיכה מקיר לקיר של גדולי ישראל, כי לפי העתירה שלי מדובר על כך, שההוראות ישמרו באדיקות - על פי משרד הבריאות".

העתירה שהוגשה לבג"ץ (מסמך 1)
העתירה שהוגשה לבג"ץ (מסמך 2)
העתירה שהוגשה לבג"ץ (מסמך 3)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר