ל-21 יום

הנשיא ריבלין העביר לכנסת את המנדט להרכבת הממשלה

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הודיע לח"כ בני גנץ, כי הוא מחזיר את המנדט להרכבת הממשלה לכנסת: "אני תקוה כי יעלה בידי חברי הכנסת לגבש רוב ולהימנע מבחירות רביעיות" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גנץ מקבל את המנדט מהנשיא (צילום: לע"מ)

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הודיע הבוקר (חמישי) ליו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ, כי הוא מחזיר את המנדט להרכבת הממשלה לכנסת: "אני תקוה כי יעלה בידי חברי הכנסת לגבש רוב ולהימנע ממערכת בחירות רביעית". בכך סירב הנשיא להאריך את המנדט לבני גנץ ומנגד להעביר את המנדט לראש הממשלה, בנימין נתניהו.

בהודעה ליו"ר הכנסת, בני גנץ, כתב ריבלין: "אנו מצויים במערכת בחירות, הנערכת זו הפעם השלישית, בתקופה של כשנה, ברצף, בלא שעלה בידי מי מנבחרי הציבור להרכיב ממשלה, שתזכה לאמון הכנסת. כנשיא המדינה מוטלת עלי החובה על פי חוק יסוד: הממשלה לפעול להביא להרכבת ממשלה בישראל, מהר ככל הניתן, ובהתאם לכך הפעלתי את סמכותי במערכת הבחירות לכנסת ה- 23".

"נוכח תמונת המצב שהתבררה בפני", מסביר הנשיא את החלטתו: "במערכת בחירות שלישית זו, לפיה לאף אחד מן המועמדים אין תמיכה של רוב חברי הכנסת, באופן המאפשר להם לקבל את אמון הכנסת ולהרכיב ממשלה, גם לא בדרך של ממשלת אחדות, ומתוך מחויבות לתכליתו של חוק היסוד, להביא להרכבתה של ממשלה שתיהנה מאמון הכנסת, מהר ככל הניתן, אני מודיע לך כי אינני רואה אפשרות להגיע להרכבת ממשלה, ואני מעביר את תהליך הרכבת הממשלה לכנסת".

הנשיא הוסיף: "אני תקוה כי יעלה בידי חברי הכנסת לגבש רוב, באופן שיאפשר להביא להרכבת ממשלה מהר ככל הניתן, ולהימנע ממערכת בחירות רביעית".

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', המנדט להרכבת הממשלה של יו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ, פקע בחצות לילה והועבר ל-21 יום נוספים לכנסת. במהלך היום: צוותי המשא ומתן של 'הליכוד' ו'כחול לבן' ייפגשו פעם נוספת בניסיון להגיע להסכם על הקמת ממשלת חירום הכוללת רוטציה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר 'כחול לבן'.

במידה והצדדים לא יגיעו להסכם על הקמת ממשלה, ואף אחד מבין השניים לא יצליח להשיג רוב של 61, הרי שהכנסת תפוזר באופן אוטומטי ומדינת ישראל תלך לבחירות מועד ד'.

הפגישות בין צוותי המשא ומתן של 'הליכוד' ו'כחול לבן' נמשכו עד השעות הקטנות של הלילה. בהודעה משותפת שנמסרה לאחר השעה 02:00 בלילה, נאמר: "הסתיימה פגישת צוותי המו"מ. סוכם כי הצוותים ימשיכו להידבר מחר במטרה להגיע להסכמה להקמת ממשלת חירום לאומית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר