המאבק בנגיף 'קורונה'

בערים החרדיות: שיעור החולים והנדבקים עדיין 'גבוה מאוד'

קצב הכפלת החולים בערים בני ברק, מודיעין עילית, אלעד, ביתר עילית ובשכונות החרדיות בירושלים ובבית שמש, וכן שיעור הנבדקים שנמצאים חיוביים לנגיף הקורונה - עדיין "גבוהים מאוד" (אקטואלי)

בדיקות 'קורונה' בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

קצב הכפלת החולים בערים ובשכונות החרדיות וכן שיעור הנבדקים שנמצאים חיוביים לנגיף הקורונה - "גבוהים מאוד", כך קובע דו"ח חדש של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה.

בדו"ח, שהוגש לממשלה ופורסם הבוקר (חמישי) ב'הארץ', ניתן דגש על הערים החרדיות בני ברק, מודיעין עילית, אלעד, ביתר עילית וכן על השכונות החרדיות בירושלים ובבית שמש.

הדו"ח קובע כי הערים והשכונות החרדיות נמצאים בראש סדר העדיפויות "נוכח קצב הכפלה ושיעור חיוביים גבוהים מאוד", לפי הדו"ח: "נדרש לשפר את האכיפה של הבידוד ואת ההסברה ולהגדיל את מספר הבדיקות, בדגש על בית שמש, מודיעין עילית וביתר עילית".

למרות הדו"ח הממשלה לא האריכה את הסגר על העיר בני ברק, שפקע אמש, לאחר שבועיים ימים. המשטרה הסירה את המחסומים מצירי התנועה המרכזיים בעיר והתנועה אל העיר וממנה מתאפשרת בקלות.

נתוני החולים, הבוקר:

  • בבני ברק נבדקו 9,934 תושבים, מתוכם אותרו 2,150 חולים.
  • באלעד נבדקו 2,068 תושבים, מתוכם אותרו 301 חולים.
  • במודיעין עילית נבדקו 1,500 תושבים, מתוכם אותרו 261 חולים.
  • בביתר עילית נבדקו 1,287 תושבים, מתוכם אותרו 207 חולים.
  • בירושלים נבדקו 22,775 תושבים מתוכם אותרו 2,418 חולים.
  • בבית שמש נבדקו 2,341 תושבים, מתוכם אותרו 272 חולים.

הבוקר, צפויה ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל להתכנס שוב ולהחליט האם להטיל מחדש סגר על העיר בני ברק, בשל נתוני התחלואה הגבוהים. ראש העיר אברהם רובינשטיין לוחץ על השרים שלא לחדש את הסגר.

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, הגיע להסכמות כי בית הארחה 'חפץ חיים' יהפוך למלון עבור משפחות חרדיות שנדבקו בנגיף הקורונה, זאת בניסיון להוציא את החולים מהבתים ובכך להוריד את מספר החולים בשכונות החרדיות בירושלים ובבני ברק.

השר דרעי אמר ל'כיכר השבת' כי "המשימה הגדולה שלנו היא להוציא את החולים מהבתים, אנחנו מבינים את המגבלות הרוחניות של המשפחות ולכן פועלים בכל הכוח להתאים להם מקומות. קיבוץ חפץ חיים הוא מקום עם כשרות מהודרת ותנאים המתאימים לאורח החיים החרדי".

"אני מקווה", הוסיף דרעי, "שכבר בצאת החג המלון יאוכלס במשפחות, זה גם יוריד את מספר החולים באזורים החרדי, ויוביל בסופו של דבר להקלות משמעותיות בדרך ליציאה מההסגר והסרת המגבלות".

הנתונים המלאים מכל הערים:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר