המאבק ב'קורונה'

ראש ישיבת 'באר התורה': "זלזול בהוראות - דין רודף"

ראש ישיבת 'באר התורה', הגאון רבי גבריאל יוסף לוי, יצא נגד 'המתחכמים' המפרים את הוראות משרד הבריאות, וכינה את המזלזלים "רודפים" שבגינם מצרים את צעדי החרדים (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ארכיון 'כיכר')

ראש ישיבת 'באר התורה', הגאון רבי גבריאל יוסף לוי, מסר שיחה לתלמידיו ויצא נגד 'המתחכמים' המפרים את הוראות משרד הבריאות, עליהם צריכים לשמור בקפדנות כהוראת גדולי ישראל, וכינה את המזלזלים "רודפים".

"כל מי שפועל פעולה שגורמת לחילונים ולאנשי השלטון להצר את צעדינו ולהקשות על החרדים, יש לו מידה מסוימת של רודף", אמר ראש הישיבה בפתח דבריו.

הרב לוי הביא את הטענות הנשמעות בפי חרדים רבים על הזלזול שמגיע דווקא מקרב הציבור החילוני: "מה רוצים מאיתנו? שואלים אנשים, ואומרים תראו מה שקורה בפארקים, זה טענה חזקה מאוד, אבל אין לטענה שום הצדקה. כל יחיד ויחיד ואפילו ציבור שמזלזלים בהוראות, אין שום תירוץ שגם הם מזלזלים.

"אם אתה פועל פעולות שמזיק לציבור, אין בזה שום פטור. זה לא ציונות ההוראות האלה. זה לא כמו לימודי ליבה, שם אין עניין להשתתף אתם. אנחנו צריכים להיות הסמל והדוגמא לשמירת הבריאות ולהחמיר הרבה יותר".

עוד הוסיף ראש הישיבה כי "במצב של היום, כל המורי הוראה אומרים שצריך לשמור על כללי הבריאות כמו שהם. כולם צריכים לשמור ואף אחד לא פטור מלשמור את ההוראות".

"שמעתי שחכם אחד אומר שהשלטונות לא יגידו לנו מה לעשות", הוסיף הרב, "כל הטענות האלה לא טענות. הרי אף אחד לא חושב שבחו"ל רוצים לעקור דת של מישהו, ויש את אותן הוראות. צריכים לשמור את ההוראות. מי שלא שומר את ההוראות גורם לשנאה, ושכתוצאה מזה מקשים עלינו.

"אפילו בחו"ל מאשימים את החרדים בדברים האלה. כל האגודות חסד של הציבור החרדי פועלים יותר מאחרים. מספיק שחרדי אחד עושה עוול, אסור לנו לתת שום סיבה שישנאו אותנו. אדם צריך להשתדל שלא לגרום לשני לשנוא אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר