ראיון ישיר

מני גירא שוורץ מסביר: זו הסיבה להסגר בשכונות החרדיות בירושלים

מני גירא שוורץ, יועץ החרדים במשרד הבריאות, מסביר את הסיבה להסגר על השכונות החרדיות בירושלים ומגיב לטישים והתפילות שנערכו בחסידויות בניגוד להוראות. צפו בראיון (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול ראיון: אריאל ליבא)

מני גירא שוורץ, יועץ החרדים במשרד הבריאות, מסביר את הסיבה להסגר על השכונות החרדיות בירושלים ומגיב לטישים והתפילות שנערכו בחסידויות בניגוד להוראות. צפו בראיון מתוך התוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

כשמסתכלים על המספרים אנחנו רואים שהמספרים בבני ברק לא השתנו, ולכן מה השתנה בבני ברק שהסגר הוסר, לעומת שכונות חדשות בירושלים שהצטרפו לסגר?

"מה שהשתנה בבני ברק זה קצב ההדבקה שירד בצורה משמעותית, מה שאומר ש. 98% מהתושבים נשמעים להנחיות של משרד הבריאות, מה שמביא את הגורמים השונים להקל על העיר.

"חשוב מאד שכולם יבינו שעל החולים לצאת מהעיר, ובמידה ולא, המצב הקשה יחזור לקדמותו.

התחושה בקרב התושבים החרדים בירושלים היא שיש דעות קדומות בכל מה שקשור בסגר, האמנם?

"חד משמעית לא. המצב בעולם הוכיח שבכל מקום שלא היה סגר, המחיר היה קשה מאד. על מנת לעצור את ההידבקות יש צורך בסגר של האזורים הנגועים.

"יש לחץ ציבורי גדול מאד מצד כל אחד ואחד שנמצא בבית, אבל הדרך למנוע מקרי מוות הוא בסגר. נכון שישנם שוטרים שפה ושם אינם מתנהגים כראוי, אך עלינו להמשיך ולשמור על ההנחיות".

שאתה רואה במוצאי החג השני של פסח את בדיווחים על מניינים ו'טישים' שהתקיימו, מה אתה חושב?

"אני מלמד זכות על אותם אנשים וקהילות שכנראה לא מבינים מספיק את חומרת העניין, אך הלב שלי נשבר אחת לשעה כשאני רואה את הדיווחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר