לבקשת דרעי

נתניהו הנחה: להכין תוכנית לקיום תפילות במניין

לבקשת יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הורה הערב (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש המל"ל מאיר בן שבת, להכין תוכנית לתפילות במניין, בצל ההצעות לחזרה לשגרה (חדשות)

דרעי ונתניהו. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון ב'כיכר השבת': לבקשת יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הורה הערב (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו להכין תוכנית לקיום תפילות במניין, בצל ההצעות לחזרה לשגרה בצל מגיפת ה'קורונה'.

במהלך הדיון המיוחד של ועדת השרים על אסטרטגיית היציאה מהמשבר, במשק ובמערכת החינוך, בה הוחלט על חזרה מדורגת של המשק לפעילות, העלה הדר דרעי הצעה לאפשר קיום מנייני תפילה מצמצמים בשטח הפתוח.

לפי הצעתו של דרעי, יתאפשר לקיים מנייני תפילה תחת כללים הדוקים של השתתפות בין עשרה ל-15 מתפללים בלבד, בשטח פתוח תוך הקפדה על מרחק בין אחד לשני ושאר כללים הנהוגים בעת יציאה למרחב הציבורי.

ישיבת ועדת השרים (צילום: קובי גדעון ורועי אברהם, לע"מ)

ל'כיכר השבת' נודע כי דרעי דחף ככל יכולתו את החזרת מנייני התפילה, בהם הוא רואה חשיבות גדולה, וציין בפני השרים כי "מעבר למזון הגשמי יש צורך לדאוג גם למזון הרוחני של הציבור הנוהג להתפלל במניין".

בתום הדיון הממושך הערב, כך נודע ל'כיכר השבת', הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את ראש המל"ל מאיר בן שבת, שבמסגרת מכלול ההצעות שהוא מכין על חזרה לשגרה במשק ובמערכת החינוך, ואשר יפורסמו במוצאי שבת, יכין גם תכנית ספציפית לקיום מנייני תפילה בתקופה הזו - ברוח הצעתו של השר דרעי.

בהודעה מטעם ראש הממשלה נמסר כי ראש הממשלה קיבל את עקרונות הצעת המל"ל שגובשה בסיוע צוות מומחים בראשות פרופ' אלי וקסמן. הצעת המל"ל תיכללה ואיזנה בין משרדי הבריאות, האוצר, הכלכלה והביטחון.

עוד נמסר כי ראש הממשלה החליט על תכנית אחראית זהירה ומדורגת שתכלול פתיחה מוגבלת של עסקים, באופן מבוקר ומדוד. משרד האוצר יגבש תכנית פיילוט עבור מספר ענפי מסחר אשר יוכלו לפתוח בכפוף להנחיות משרד הבריאות. יוגדר תו סגול שיכלול קריטריונים לפתיחת עסקים בהתאם לסקטורים שיוגדרו.

כמו כן ניתן יהיה לצאת לפעילות ספורטיבית עד 2 אנשים קבועים עד לטווח 500 מטר מהבית וכן יתאפשר חינוך מיוחד יחידני.

במהלך 48 השעות הקרובות יכינו הצוותים המקצועיים הצעת החלטה וימפו ענפים שיוכלו להשתתף בפיילוט ויוכנו נהלים מפורטים לתפעול העסקים והחברות וכן נהלי התנהגות הציבור במרחב הציבורי ובעסקים. ייתכנו שינויים בהמשך לדיונים שיתקיימו במהלך היומיים הקרובים.

ההחלטה תובא לאישור הממשלה במוצאי השבת הקרובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר