חזרה לשגרה?

נתניהו הודיע על שורת הקלות: מותר להתפלל במניין, בחוץ

ראש הממשלה עדכן על התחלה לחזרה לשגרה ומסר שורת הקלות, בהם אישור תפילה במניין בתנאי שהמתפללים יחבשו מסכות • נתניהו הזהיר: "אם תהיה התפרצות של הקורונה, נחזיר הגבלות" (ארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד בניסן תש"פ | 18.04.20
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (מוצאי שבת) הצהרה מיוחדת לתקשורת, לצידם של מנכ"לי משרדי הבריאות והאוצר.

בהצהרה הודיע ראש הממשלה כי אחרי ההגבלות שהוכיחו את עצמם בכך שישראל הצליחה להפוך לדוגמה עולמית למדינה שנלחמת בקורונה ומונעת התפשטותה, הגיע הזמן להקלות.

בדבריו הודיע כצפוי ראש הממשלה על שורת הקלות, בהם גם אישור להתפלל במניין של עשרה אנשים בלבד בשטח פתוח, בתנאי שיהיו עם מסיכות.

"בזכות האחריות שלכם, אזרחי ישראל, וצוותי הרפואה הנפלאים שלנו בקו החזית, בזכות ההחלטות והצעדים שנקטנו בזמן, הצלחנו עד עכשיו להבטיח את הבריאות ואת החיים בצל מגפת הקורונה", אמר נתניהו.

נתניהו הוסיף, "עד היום נקטנו צורה של צעדים מגבילים. סגרנו את גבולות המדינה, צמצמנו את כוח האדם, הפעלנו אמצעים דיגיטליים, הקמנו מערך בדיקות והצטיידות שגדל משבוע לשבוע, הטלנו מגבלות תנועה בימי החגים והטלנו סגרים ממוקדים".

"הצעדים הללו הוכיחו את עצמם בהאטה בקצב ההדבקה ובהתייצבות במספר החולים והמונשמים, ובעיקר בצמצום המתים". בהמשך דבריו, השווה נתניהו את המצב לשבדיה, כהוכחה להצלחת הצעדים בישראל.

נתניהו הוסיף, "ממחר אנחנו מתחילים לשחרר בזהירות ובאחריות את המרחב האישי והכלכלי בישראל. אנחנו מעלים את שיעור העובדים מממוצע של 15% ל-30%. אנו מאפשרים להייטק ולתעשייה לחזור לעבודה מצומצמת בתנאי שהם עומדים בכללים ובהנחיות של "התו הסגול" - ונפקח על כך".

"אנחנו פותחים חנויות במרחב הציבורי הפתוח (לא קניונים ושווקים). ניתן עדיפות לעסקים הקטנים ולעצמאים. ממחר מחזירים לפעילות את החינוך המיוחד ומשפחתונים במתכונת מצומצמת.

הוא הוסיף, "נתאים את התחבורה הציבורית להרחבת הפעילות ונאפשר פעילות ספורט בזוגות ומנייני תפילה של עד עשרה אנשים - בחוץ ובמרחק של שני מטרים בין המתפללים".

לסיום, ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר: "אם מגמת השיפור תימשך, נוסיף הקלות. אם תהיה התפרצות של הקורונה, נחזיר הגבלות".

אחרי ראש הממשלה, דיבר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב שאמר בין היתר כי רק כעת אנחנו מתגברים על התפרצות המגיפה של פורים.

סימן טוב קרא לבני 67 ומעלה שלא לחזור לעבודה, וציין כי ישראל היא מדינה קטנה וצפופה ולא הייתה מצליחה להתמודד מול הקורונה, לולא ההתגייסות של האזרחים לשמור על ההגבלות המחמירות.

אלו ההקלות והמגבלות החדשות:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר