נלחמים בנגיף

בני ברק מובילה בשיעור חולי ה'קורונה'; אלו השכונות הכי נגועות

העיר בני ברק ממשיכה להוביל במספר החולים ביחס לגודל האוכלוסייה, עם שיעור גבוה של 'חיוביים' בבדיקות. השכונות בעיר עם ריכוז חולים גבוה: רמת אלחנן וגבעת סוקולוב • כל הנתונים (אקטואליה)

בני ברק. ארכיון (צילום: Gili Yaari /Flash90)

העיר בני ברק, כך לפי מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, ממשיכה להוביל במפות ה'קורונה', כאשר שיעור החולים שנמצאים חיוביים בבדיקות - מוסיף להיות גבוה. השכונות בעיר עם ריכוז חולים הגבוה ביותר היא רמת אלחנן ולאחריה גבעת סוקולוב.

העיר אמנם נמצאת במקום השני במספר החולים, אחרי ירושלים, אך היא הראשונה במספר החולים ל-10 אלף תושבים עם כ-104 חולים לכל 10,000 תושבים לעומת הממוצע הארצי העומד על כ-25 חולים. קצב הגידול במספר החולים בעיר - הואט, אך שיעור הנבדקים המתגלים כחיוביים עדיין גבוה מאוד.

לצד זאת, מציינים עורכי המחקר כי ניכרת ירידה יחסית בשיעור החולים במצב בינוני, בשל תנודה במצבם - לטובה ולרעה. עד כה, לפי נתוני פיקוד העורף, הוצאו 460 חולים מהעיר ו-160 חולים נוספים מאושפזים בבתי החולים.

בפילוח לפי שכונות, נכון ליום חמישי האחרון, השכונות עם מספר החולים הגבוה ביותר הן גבעת סוקולוב עם 400 חולים ורמת אהרון/אור החיים עם 351 חולים.

השכונות שבהן ריכוז החולים הוא הגבוה ביותר (מעל עשרה חולים לכל 1,000 איש) הן:

  1. רמת אלחנן (53 חולים על 3,815 תושבים)
  2. קריית הישיבה (119 חולים על 9,208 תושבים)
  3. קריית נדבורנא (66 חולים על 5,306 תושבים)
  4. קריית ויז'ניץ (138 חולים על 11,682 תושבים)
  5. הר השלום (85 תושבים על 7,943 תושבים)
  6. גבעת סוקולוב (322 חולים על 31,666 תושבים)

שכונות שבהן קצב גידול החולים הגבוה ביותר בשבוע האחרון:

  1. רמת אלחנן (גידול של 1.8)
  2. נחל שמעון (גידול של 1.76)
  3. קריית הישיבה (גידול של 1.72)

השכונות שבהן שיעור המבוגרים החולים בקורונה (מעל גיל 60) היה הגבוה ביותר (נכון ל-10 באפריל) הן רמת אלחנן, הפועל המזרחי ב'/ד', מרכז בעלי מלאכה, קריית ויז'ניץ ונווה אחיעזר. עם זאת, בשכונות הפועל המזרחי ג' והפועל המזרחי ב'/ד', נראה שיפור מסוים.

במרכז המידע מסכמים כי בני ברק עודנה במקום הגרוע ביותר מבחינת מספר החולים ביחס לגודל האוכלוסייה, והם ממליצים לתעדף את הטיפול בשכונות בסדר הבא: רמת אלחנן, גבעת סוקולוב, קריית הישיבה, רמת אהרון/אור החיים, קריית נדבורנא, קריית ויז'ניץ, נחל שמעון והפועל המזרחי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר