בעקבות המהומות

תושבי מאה שערים כואבים: "כולנו סובלים"

הילדה שנפצעה מרימון, והתיעוד של שוטר נותן אגרוף בראשו של בחור - מעוררים תחושות קשות בקרב תושבי מאה שערים, שמרביתם לא נוטלים חלק במהומות - אך חוטפים. צפו (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שוטר נותן אגרוף לבחור (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשכונת מאה שערים מסתובבים בימים אלו בתחושות קשות, מרבית התושבים שומרים על הנחיות משרד הבריאות אך בתקשורת, לאור פעילות המשטרה, הם מוצגים באור שונה בתכלית.

תושבים רבים בשכונה ששוחחו עם 'כיכר השבת' הביעו תרעומת על המשטרה, שלדבריהם מנצלת את מגיפת ה'קורונה' כדי להיכנס שוב ושוב אל השכונה.

התושבים, מפנים אצבע מאשימה כלפי התקשורת, שלטענתם, הסיתה נגדם כך שלמשטרה לא נותרה ברירה אלא להיכנס אל השכונה, בליווי תקשורתי, ולהוכיח כי היא אוכפת את התקנות ואת צו בריאות העם.

"בסוף, אנחנו אלו שסובלים מכך", אומרים התושבים ל'כיכר השבת', "לא כל התושבים פה מפגינים, אולי אפילו מרבית התושבים בשכונה לא נוטלים חלק במהומות, אבל המשטרה מענישה את כולם".

התיעוד המלא

"אנחנו שמחים שהסרטון של הילדה והרימון התפרסם", הם מוסיפים, "הגיע הזמן שיבינו מה עוברים פה התושבים שלא מפגינים".

דוד, אבא ל-10 ילדים, תושב מאה שערים מספר ל'כיכר השבת': "הילדים שלי לא ישנים עם הרעש הזה, לא צריך לפצוע ילדה בשיבל להבין שילדים גם אם הם לא נפגעים מרימון בראש, הם עדיין סובלים מכל המהומות האלה".

אחד התושבים, משחזר בשיחה עם 'כיכר השבת', את מה שהתרחש ביום חמישי האחרון. "בשעות הערב, קבוצה של קיצונים יצאו להפגין בכיכר השבת, ברגע שהמשטרה הגיעה - כולם נמלטו משם ולא התפתח שום עימות בין המפגינים למשטרה.

"משום מה הכוחות בשטח החליטו להיכנס לשטיבלך מאה שערים, ובמקום התפתח עימות אלים בין מפגינים לשוטרים, אירוע שייזכר לעוד הרבה זמן. המשטרה, לא עצרה שם שום מפגין - רק מתפללים שהיו בתוך השטיבלך".

באותו אירוע, נפצעה הילדה זיסל מרימון הלם שהשליכו השוטרים בעת היציאה מהמקום, כאשר התיעוד של הילדה שפורסם ב'כיכר השבת', עורר סערה גדולה.

מלבד הילדה, 'כיכר השבת' חושף כעת תיעוד נוסף מהאירוע האלים, בו נראה שוטר נותן אגרוף בראשו של בחור של שנעצר, כשהוא שרוע על הרצפה.

רצף האירועים האחרונים במאה שערים גרמו לזעם רב בקרב עסקני השכונה וכעת הם שוקלים כיצד לפעול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר