צפו בתיעוד

צרצרון ורחפנים: כך מחלק צה"ל אוכל בבני ברק

אמצעי הלחימה של צה"ל, עברו הסבה באופן יצירתי על מנת לסייע לאוכלוסייה האזרחית בחלוקת מזון בימי הקורונה • משאיות טקטיות, הפרובוט, הצרצרון ורחפנים • צפו (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

מאז החל צה"ל לפעול בסביבה האזרחית כדי לסייע במאמץ הלאומי בזמן המלחמה בנגיף הקורונה, הספיקו החיילים לחלק כמויות גדולות של מזון, בין היתר בערים החרדיות, בעיקר בני ברק.

ראש מחלקת אמל"ח (אמצעי לחימה) בזרוע היבשה, אל"ם אריק אביבי מספר בראיון ל'כיכר השבת' כיצד הסבו בצה"ל את אמצעי הלחימה כדי שיסייעו בפעילות האזרחית.

"במהלך הכניסה של אוגדה 98 לבני ברק, הבנו שהעובדה כי הסמטאות והכבישים באזור מאוד צרים, יוצרת מצב שהלוחמים נאלצים לסחוב משקל רב באופן יחסי על גבם".

מספר אל"ם אביבי, "הפעלנו את הכלים, עשינו ניסויים בשטח וראינו שזה מאוד מקל על הלוחמים. הגענו לתפוקה של כמעט פי 1.5 מהסבבים הקודמים".

בהמשך פירט על האמצעים המיוחדים של צה"ל המסייעים לחלוקת המזון ברחובות הצרים של העיר בני ברק.

הצרצרון: קורקינט עם 4 גלגלים שהחייל עומד עליו עם מנוע חשמלי ויכולת סחיבה של 4 על 4. הבאנו גם עגלות שמתחברות אליו וניתן לשאת באמצעותו עד 500 ק"ג. הוא יכול לטפס בשטח בצורה מופלאה, הרים סלעים וכו'.

הרחפנים: מספר רמ"ח אמל"ח: "פיתחנו להם זרועות מתחת לרחפן, לפני שהוא עולה מחברים לו שקית תרופות, הוא מטפס לשמיים ומגיע לנקודה שבה יש אדם שצריך את התרופות, שם מחכה חייל והרחפן משליך את התרופות בדיוק בכניסה לבניין".

"הפתרון מתאים לא רק תרופות אלא כל מה שנצטרך. האמצעי תקין ועובד ועכשיו מחכים להשלים את האישור של רשות תעופה אווירית. זה מאוד מקל על הלוחמים מכיוון שאתה רק משליך וחוסך המון זמן בהליכה בתוך הרחובות והתמצאות".

מערכת שליטה ובקרה- wide bridge: "חיפשנו פלטפורמה אזרחית בלמ"סית לחלוטין שנוכל לחבר את כל הכוחות לרשת אחת דרך הטלפונים האזרחיים. המליצו לנו על מערכת של חברת אלביט שכבר נמצאת בשימוש בבתי החולים, מערכת פתוחה לגמרי שרק מורידים אפליקציה. ניתן לחבר את כלל הגופים- משטרה, צה"ל, עירייה וכו' כולם תחת רשת אחת. ניסו את זה לפני שבוע וחצי וזה מאוד עוזר לנו בניהול כל התהליך שם".

"פרובוט": יכול לשאת משקלים של עד 100 קילוגרמים. "הכשרנו את הלוחמים להפעיל את הכוחות הרובוטיים, מבחינת בטיחות ושימוש מול אזרחים - עניין שדרש מאתנו העמקה משמעותית ויעילה, לדוגמה טווחי בטיחות גדולים יותר. בסופו של דבר, זה רובוט שנועד ללחימה, לכן יש לו אנרגיה להמון שעות ברצף.

בנוסף הוא מספר כי הכניסו לבני ברק את המשאיות הטקטיות של צה"ל למשקלים רבים וכבדים.

אל"ם אריק אביבי מוסיף לסיום, "מפקד זרוע היבשה הנחה אותנו לסייע ולעזור בכל מה שניתן, באופן המקיף ביותר, אנו גאים בהישגים היפים אליהם הצלחנו להגיע בטווח קצר מאוד בתחום, מלהסתובב בין החיילים במהלך הפעילות, ניתן לראות שהשיפור והייעול הם דרסטיים, זרוע היבשה ומחלקת האמל"ח שלה בראשותי, גאים לסייע במאבק האזרחי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר