עשרות מונשמים

המגיפה בעיר החרדית לייקווד: למעלה מ-50 נפטרו מהנגיף

הקורונה הכתה בעוצמה רבה בעיר החרדית הגדולה בארה"ב - לייקווד, למעלה מחמישים לוויות נערכו בעיר בשבועיים האחרונים לקרבנות הנגיף כשאחוזי התמותה הם 4% (עולם)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
חדר האוכל בישיבת לייקווד (צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

מעל 50 נפטרים בעיר החרדית לייקווד מאז פרוץ נגיף הקורונה, כך מעריכים מנהיגי הקהילה. במכתב ששלחו ביום שישי לתושבים, כתבו המנהיגים, כי כ-50 לוויות שנערכו בשבועות האחרונים - כתוצאה מהנגיף.

הרב אהרון קוטלר, מנהל ישיבת בית מדרש גבוה בלייקווד, הנמנה על אחד מתשעת מנהיגי הקהילה שיצאו עם המכתב, אמר כי כ-45 מאותם הקורבנות הם תושבי העיר לייקווד, השאר, מברוקלין או מחוזות אחרים בניו יורק.

עד כה נדבקו בעיר לייקווד 1,263 תושבים מהנגיף, וכ-50 מתו - מה שמעלה אחוז המוות המקומי לסביבות ה-4%.

חבר בית המחוקקים במונסי בראיון ל'כיכר'

התפרצות הקורונה בעיר החרדית בארצות הברית פגעה בתושבים בצורה חזקה. בעיר עם 100 אלף תושבים, ישנם כאמור קרוב ל-1,300 מקרים של הדבקה. מדובר באחוזים גבוהים של חולים ובדומה ל"בירת הקורונה" בישראל - בני ברק, עם 200,000 תושביה, שעומדת על 2,307.חולי קורונה.

כשמשווים את מספר המתים בלייקווד לאלה שבבני ברק, הפער הוא גדול בהרבה. לייקווד עם סביבות 50 הנפטרים כאמור, כשבבני ברק ישנם 13 נפטרים "בלבד".

מעבר לחולים והמתים הרבים בעיר החרדית בניו ג'רזי, מהדיווחים המקומיים עולה כי עשרות תושבים שנמצאים בבתי החולים מטופלים ע"י מכונות הנשמה כשחלקם נמצאים במצב קשה.

באופן כללי ארה"ב סובלת קשות מהנגיף. מניין הקורבנות בארצות הברית עבר ביממה האחרונה את רף ה-40,000, המספר הגבוה ביותר בעולם, וכמעט פי שניים ממספר מקרי המוות באיטליה - כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

בארצות הברית יש את המספר הגדול ביותר בעולם של נבדקים מנגיף הקורונה, עם יותר מ-744,000 חולים. ביממה האחרונה נוספו 29,000 מקרים חדשים, העלייה הנמוכה ביותר בשלושה ימים האחרונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר