הילולא בצל הקורונה

'יארצייט' בסאטמר: בית העלמין נסגר, ה'טיש' יועבר בשידור חי

בכל ריכוזי חסידות סאטמר בארץ ובעולם מציינים הערב ומחר את יום פטירתו של האדמו"ר בעל ה'ברך משה' מסאטמר זצוק"ל. השנה בשל הנגיף המשתולל האירועים השתנו (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מסאטמר על קברו של אביו זצוק"ל (צילום: צילומים: ד.ה. כרם ומערכת בחצרות)

בכל ריכוזי חסידות סאטמר בארץ ובעולם מציינים הערב ומחר (שני), את תאריך כ"ו בניסן, יום פטירתו של האדמו"ר בעל ה'ברך משה' מסאטמר זצוק"ל, ולראשונה מאז הסתלקותו יציינו החסידים את ההילולא כל אחד בביתו, זאת בשל המצב בעולם בכל מה שקשור להתפשטות נגיף הקורונה.

החל מהערב יועברו שיעורים ודרשות בקו הטלפוני של חסידות סאטמר, ומחר בבוקר יתפלל בנו האדמו"ר את תפילת שחרית בביתו עם מניין מצומצם של אנשים, כאשר התפילה תועבר בשידור חי, כולל מעמד ה'לחיים' שיתקיים מייד לאחר התפילה, במהלכו ישא הרבי דברי חיזוק והכנה לקראת העליה לציון.

לאחר מכן יעלה האדמו"ר לקברו של אביו זצ"ל באוהל אדמו"רי סאטמר בבית העלמין בקרית יואל, שכבר נסגר במהלך היום על מנת שהחסידים לא ישהו במקום, ויחד עם מניין מצומצם בלבד יעתיר הרבי בתפילה לטובת ישועת הכלל והפרט.

לאחר מכן בשעות הערב יערוך האדמו"ר את סעודת ההילוא בביתו בשילוב ה'טיש' המרכזי שיועבר בשידור חי בתיהם של עשרות אלפי החסידים.

יצוין, כי מאז פטירתו של הרבי זצוק"ל נהגו בחסידות לציין את יום הפטירה בשלל אירועים מרכזיים, אך כעת בשל המצב, נאלצים בחסידות לציין את ה'יארצייט' באופן מצומצם ביותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר