ערב יום השואה

עלייה חדה במקרי האנטישמיות ברחבי העולם

דו"ח מיוחד של ההסתדרות הציונית שהופץ היום חושף כי מקרי האנטישמיות מקבלים תפנית חדה השנה בעקבות משבר הקורונה. פחות אנטישמיות ברחוב ויותר ברשת (חדשות, עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קריקטורה אנטישמית בעקבות הקורונה (צילום: ללא קרדיט)

דו"ח אנטישמיות שהוכן עבור ההסתדרות הציונות העולמית ליום השואה מגלה כי ברבעון הראשון של שנת 2020 ישנה עלייה חדה במקרי האנטישמיות בעולם. הדוח שהופק על ידי אלי נחום, אלי נחום חוקר תופעת האנטישמיות וגמלאי משרד ראש הממשלה מגלה כי מגפת הקורונה המשתוללת בעולם היא סיבה די מרכזית לאנטישמיות.

הבידוד שנכפה על מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם עצר למעשה את תופעות האנטישמיות המוכרות לנו. בחודשים האחרונים לא נרשמו כמעט בכלל אירועים של חילול מקומות קדושים, כתובות נאצה או התנכלות פיזית ואלימות כלפי יהודים במרחב הציבורי.

אולם, גם היום, האנטישמיות הקלאסית, האנטישמיות החדשה ותנועת ה-BDS לא בזבזו זמן ויצאו ל- ”מסעות צלב” על מנת להפיץ אנטישמיות ברחבי העולם נגד העם היהודי ומדינת ישראל וזאת, במרחב הווירטואלי.

הדוח מציין כי בממשלות שבהן יש מקרים רבים של אנטישמיות אין תוכניות מסודרת נגד המאבק בתופעה. יהודי התפוצות חוששים להסתובב במרחב הציבורי עם סממנים יהודיים כמו כיפה, טלית, תליוני מגן דוד, מציין נחום בדוח המיוחד.

הדוח מציין כי כבר בשנת 2019 חוו יהודי העולם אירועים אנטישמים בסדר גודל שלא היו בעבר, ברוב מדינות העולם בהם מתבצע מעקב אחר אירועים אנטישמיים, נרשם בשנה החולפת מספר שיא של אירועים.

קירקטורה אנטישמית

ישנן מספר מדינות ברחבי העולם שבהם הנתונים של הרשויות מעוררות דאגה. בגרמניה וארה"ב חלה עליה במספר האירועים האלימים שמבוצעים על רקע אנטישמי. בארה"ב בכל יום מתרחשת לפחות תקיפה אחת של יהודי במקום כלשהו, ובגרמניה מותקף יהודי כל שלושה ימים בממוצע. מציין מחבר הדו"ח.

בשנה החולפת התרחשו שני פיגועים קשים על רקע אנטישמי. הראשון התרחש בבית הכנסת של חב"ד קליפורניה, באפריל 2019 אז נהרגה מתפללת אחת ורבים נפצעו.

הפיגוע השני התרחש בבית הכנסת בגרמניה במהלך תפילות יום הכיפורים, אז פתח באש שטפן באלייט אך לא הצליח לחדור לבית הכנסת. פיגוע מחריד נוסף היה בבית הכנסת במונסי בו נפטר לבסוף מפצעיו, יהודי.

הדו"ח מפרט את כל הממצאים שהיו בשנה האחרונה מיום השואה תשע"ט עד יום השואה תש"פ כשהוא מציין כי האנטישמיות בעולם מונעת בעיקר על ידי הימין הקיצוני בארה"ב ובאירופה ואנשי השמאל ותנועת ה-BDS.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר