"עיר רפאים"

תיעוד נוגע: כך נראה שדה התעופה נתב"ג בגלל ה'קורונה'

שריה לוטן, עובד רש"ת, החליט לתעד איך נראה שדה התעופה נתב"ג בימים אלו של עוצר טיסות • ל'כיכר' הוא מספר כי 'ישועת ד' כהרף עין' והוא בטוח שבקרוב הכל יסתדר (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום ועריכה: שריה לוטן)

שדה התעופה הבינלאומי של ישראל - נתב"ג, עומד בשבועות האחרונות בשיממונו, כאשר רק טיסות ספורות - לארה"ב, רוסיה ואתיופיה, יוצאות או מגיעות אליו - בעיקר טיסות חילוץ של ישראלים והטסת חומר רפואי.

שריה לוטן, אחראי בקרת מעברים ומערכות מידע ברשות שדות התעופה מזה שנים רבות, החליט לתעד את סביבת העבודה שלו כפי שמשתקפת בפניו בימים האחרונים.

"גם במלחמת לבנון השנייה, כאשר השדה היה כמעט שומם - היינו עצובים ולא ידענו לאן נלך, אחרי שנים ארוכות של פיגועים וכמעט אפס תיירות נכנסת לא נשברנו", מספר לוטן ל'כיכר השבת', "קמנו על הרגליים ברוך השם והשדה פרח, ואז שוב בצוק איתן חזר החשש אבל גם ממנו יצאנו מהר מאוד והבאנו את ישראל לשיאים בתעופה ובכמויות נוסעים שמעל לציפיות".

מה גרם לך לשלוף את הסמארטפון ולצלם?

"שלפתי את הטלפון בספונטניות וצילמתי את מקום העבודה שלי שנראה כמו תפאורה לסרט אימה, עיר רפאים של ממש, זה המקום שהיה הכי ער, תוסס והכי שמח והפך בין רגע למקום הכי עצוב בארץ.

"30 אלף עובדים טיפלו בשנה החולפת בכ-25 מיליון איש שטסו ל-200 יעדים שונים מהמקום הכי הומה, הכי כייפי והכי חי שיש, ברגע אחד הכל נעצר, קפא ודמם".

לוטן לא מאבד את האופטימיות ומספר: "וגם אחרי עידן ה'קורונה' - 'ישועת ה׳ כהרף עין', 'מי שמאמין לא מפחד', זה לא רק שיר, זו אמונה ודרך חיים, ואין לי ספק שבעזרת השם נחזור לראות את המקום שוקק חיים בקרוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר