ללא הסכמות

התפוצצה הפגישה בין בנימין נתניהו ובני גנץ

הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת ח"כ בני גנץ שהתקיימה במעון רה"מ בבלפור, התפוצצה ללא הסכמות. האם יוגשו החוקים נגד ביבי? (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת ח"כ בני גנץ שהתקיימה בשעה האחרונה (שני) במעון רה"מ בבלפור, התפוצצה ללא הסכמות.

לאחר שהמנדט שניתן לגנץ פקע בתום 30 יום, שני הצדדים היו חלוקים בין השאר בשאלת הרכב הוועדה למינוי שופטים ובחוק שנועד לעגן את הרוטציה בין נתניהו לגנץ.

חרף פקיעת המנדט, האפשרות לממשלת אחדות עדיין קיימת אם השניים יגיעו להבנות. אולם לפי החוק, אם בתוך 21 ימים לא תורכב ממשלה, הכנסת ה-23 תפוזר ויתקיימו בחירות בתוך 90 יום.

כחול לבן צפויה להניח על שולחן הכנסת את יוזמות החקיקה להדחת ראש הממשלה נתניהו, לאחר שהאולטימטום שהציבה פקע.

יצוין כי חברי הכנסת מכחול לבן הסירו את שמם מחבילת החוקים נגד נתניהו אך על פי הדיווח, בכחול לבן יאפשרו לקדם את החוקים אבל לא יהיו חתומים עליהם מחשש לקרוע סופית את החבל והאפשרות לקידום המו"מ בין הצדדים.

הכנסת צפויה להתכנס היום מוקדם מהרגיל, בשעה 11:00 בבוקר, עקב אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה שייפתחו הערב.

יו"ר הכנסת גנץ הודיע בשבוע שעבר לחברי סיעתו כי אם עד ליום שני המו"מ לא יתקדם, החקיקה תצא לדרך. עם זאת, בכחול לבן החלו אתמול לבחון צעדים אחרים בניסיון להגביר את הלחץ על הליכוד לחתום על הסכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר